مدرسه سرزمین متصل به جامعه است
مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به نقش امور تربیتی در مدارس، مدرسه را سرزمین متصل به جامعه دانست.

فولادوند:
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش تهران در همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی (یاوران تربیت) که امروز در تالار وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: در تقویم مناسبتها هشتم اسفند روز امور تربیتی نامگذاری شده است، البته فرایند عرصه تعلیم و تربیت روز، هفته و ماه نمیشناسد، اما یک هفته با برگزاری برنامههای مختلف برای جلب توجه به مقوله تربیت در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: تعلیم و تربیت ۲ بال پرواز و شکوفایی استعداد، رشد و تربیت یک نسل فکور و نقاد را دنبال میکند که آرمان هر نظام آموزشی محسوب میشود و از طریق تعلیم و تربیت تحقق یافتنی است.
مدیر کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه دستیابی به مراتبی از حیات طیبه از طریق ۲ بعد مدرسه و خانواده محقق میشود، گفت: این ۲ بعد به طور مستقیم و غیرمستقیم در تربیت اثر گذارند، البته وظیفه اصلی برعهده نظام آموزش و پرورش است که این ۲ بال تعلیم و تربیت را در وجود انسانها پرورش دهند.
فولادوند به فراز و فرودهای نهاد امور تربیتی اشاره و اظهار کرد: این نهاد تجربههای زیادی اندوخته است و نقش مربیان تربیتی در حفظ ارزشهای دفاع مقدس برکسی پوشیده نیست علاوه بر آن تقدیم ۳۶ هزار دانش آموز شهید و ۵ هزار فرهنگی شهید از جلوههای ماندگار امور تربیتی به شمار میروند.
امور تربیتی باید در بدنه مدرسه باشد
فولادوند با اشاره به اینکه مدرسه سرزمین متصل به جامعه است، تصریح کرد: خانه، مدرسه و جامعه به عنوان عوامل موثر در تربیت باید دغدغه جامعه را داشته باشد و امور تربیتی در بدنه مدرسه به این فرآیند کمک کند.
مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه باید در سیاستگذاریها باید به تنوع و کثرت فرهنگی توجه شود، تصریح کرد: آثار و برکات شجره طیبه امور تربیتی نباید ما را از شناخت آسیبها باز دارد، امور تربیتی نیاز به نقد درونی دارد و این مسیر به آن راه یافته است.
انتهای پیام/