سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

توسعه نظام آموزشی‌ برای پیشرفت کشور ضروری است

ایسنا | استان‌ها | شنبه، 31 خرداد 1399 - 14:55
مدیر کل آموزش و پروش یزد جایگاه این نهاد تربیتی را ویژه و برتر دانست و گفت: توسعه یافتگی کارکردهای نظام آموزشی‌ کشور مستلزم تحول و توسعه یافتگی نظام آموزشی است.
سند،آموزش،پرورش،تحول،اجراي،نظام،بنيادين،يزد،اهداف،مدير،آموزش ...

ایسنا/یزد مدیر کل آموزش و پروش یزد جایگاه این نهاد تربیتی را ویژه و برتر دانست و گفت: توسعه یافتگی کارکردهای نظام آموزشی‌ کشور مستلزم تحول و توسعه یافتگی نظام آموزشی است.
«عباسعلی دانافر» با بیان این‌ که هزینه در آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت است، اظهار کرد: وضعیت فعلی آموزش و پرورش حاصل نگاه ۲۰ سال پیش به آموزش و پرورش کشور است.
وی افزود: برنامه راهبردی و اصلی آموزش و پرورش در سال‌های اخیر اجرای سند تحول بنیادین و پیش فرض این سند، ناکارآمدی نظام آموزشی موجود و عدم توانمندی آن در پاسخگویی به تحولات محیطی و نیازهای امروز و فردای جامعه است .
مدیر کل آموزش و پروش استان یزد تربیت افراد خلاق، کارآفرین، مشارکت جو، مسوولیت پذیر، اخلاق مدار، نقاد و نقدپذیر، اهل گفت‌وگو و مدارا، دارای مهارت‌های فنی و اجتماعی، با تقوی و دین مدار را از جمله اهداف این سند برشمرد و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را منوط به عزم جدی همه دستگاه‌ها و نهادها دانست.
دانافر در ادامه از جمله دلایل عدم اجرای سند را بی‌ثباتی مدیریتی، کمبود نیروی انسانی، کمبود منابع مالی، پیچیدگی و انتزاعی بودن مفاهیم سند دانست و بیان کرد: سند یک نقشه راه است که باید برای رسیدن به اهداف آن منابع و امکانات لازم فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: مفاهیم سند باید ساده سازی شود و به صورت ملموس و عینی در آید تا نتایج اجرایی شدن آن را همه احساس و درک کنند.
این‌ مسئول با اشاره به این‌که در مرحله نخست این سند، باید توقعات و مطالبات خانواده‌ها از نظام آموزشی تغییر کند و از منظر سند تربیت دانش آموزان باید تمام ساحتی و همه جانبه باشد،‌گفت: اجرای سند تحول بنیادین فقط برعهده آموزش پرورش نیست بلکه همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند افزون بر ۴۰ دستگاه در این زمینه باید همکاری کنند و آموزش پرورش به تنهایی نمی تواند این سند را اجرا کند نیاز به یک عزم جدی است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه رویکرد دیگر سند تحول آموزش و پرورش را مهارت محوری بیان کرد و گفت: بر اساس اهداف قانون برنامه ششم توسعه، تا پایان این برنامه پنج ساله، ۵۰ درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه باید در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش تحصیل کنند .
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش یزد، دانافر ایجاد محیط شاد و با نشاط، تشویق دانش آموزان به رقابت های گروهی و جمعی، حذف مشق شب، ممنوعیت ورود منابع غیردرسی، ممنوعیت برگزاری آزمون در دوره‌ی ابتدایی را تلاش جهت کاهش استرس و افزایش شادی و نشاط در مدارس قلمداد کرد.
انتهای پیام