خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 20 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سود گرانی میوه در جیب دلالان؛ ضرورت مدیریت زنجیره تامین محصولات کشاورزی

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | شنبه، 24 خرداد 1399 - 22:15
سلیمی زاده گفت: برای ایجاد ثبات در قیمت میوه و محصولات کشاورزی باید مدیریت زنجیره تامین شکل گیرد.
ميوه،بازار،اقتصادي،كارشناس،مديريت،كشاورزي،افزايش،دلال

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سلیمی زاده کارشناس اقتصادی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص دلایل افزایش قیمت بی رویه میوه در بازار گفت: همواره مشکل گرانی میوه در برخی ماه های سال وجود دارد و توپ مدیریت اوضاع بین وزارت صمت و جهاد کشاورزی دست به دست می شود.
او افزود: مسئول اصلی نظارت و مدیریت بازار میوه وزارت جهاد کشاورزی است همانطور که در حوزه‌هایی همچون گندم مسئولیت مدیریت بازار و تامین را بر عهده دارد.
سلیمی زاده با اشاره به افزایش ۵ برابری نرخ میوه طی ۶ ماه گفت: این وضع نه به نفع باغدار است و نه به نفع مصرف‌کننده.
تنها چند لایه دلال از این شرایط سود می برند.
این کارشناس اقتصادی در خصوص راهکار نظارت مستمر بر بازار تصریح کرد: وقتی سیستم های اطلاعاتی درستی در دسترس نباشد دلال تصمیم می گیرد که هر میوه چه زمانی و با چه قیمتی وارد بازار شود.
او ادامه داد: سیستم های اطلاعاتی دقیقی باید در حوزه کشت، انبار و توزیع میوه ایجاد شود و مدیریت زنجیره تامین شکل گیرد که این امر بر عهده بخش خصوصی است.
این کارشناس اقتصادی بیان کرد: نبود اطلاعات کافی در خصوص میزان کشت، سبب شده برخی اوقات میوه ای همچون سیب به دلیل تولید مازاد، فاسد و یا خوراک دام شود و در مقطعی دیگر در اثر کمبود با افزایش قیمت مواجه باشد.
انتهای پیام/