ارتقای کیفی در خدمات صنعت برق از اولویت های استان قزوین است
قزوین- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: استفاده از سیستم های هوشمند برای ارتقای کمی و کیفی خدمات ارائه شده به مشترکین، از اولویت های مدیران صنعت برق در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه اولین پلتفرم نوین هوشمند و یکپارچه خدمات مشترکین در صنعت برق کشور «پرتو» ظهر چهارشنبه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران وزارت نیرو و توانیر در شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد.
سعید بهادیوند چگینی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در این مراسم گفت: این شرکت با همکاری و مشارکت یکی از شرکتهای دانش بنیان در سال جهش تولید اقدام به پیاده سازی و بهره برداری از اولین سامانه و پلتفرم نوین هوشمند در صنعت برق با عنوان «پرتو» کرده است.
وی اضافه کرد: به واسطه نتایج و فرآیندهای کمی و کیفی آن در حوزههای مالی، درآمد و ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات به مشترکین، نقطه عطف و گام مهمی در صنعت برق است.
بهادیوند چگینی تصریح کرد: این طرح با بهره گیری از جدیدترین فناوریهای روز و استانداردهای فنی، جامعیت در ارائه خدمات به مشترکین و پوشش سطوح نیاز سه گانه شرکت توانیر، شرکت توزیع نیروی برق قزوین و مشترکین برق را به دنبال دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان قزوین بیان کرد: با پیاده سازی این پلتفرم میتوان شاهد عبور از سطوح ابزاری و دستیابی به نتایج و استراتژیهای تحلیل و مدیریت دادهها و در حقیقت ارزش افزوده آنها باشیم که این موضوع نقش مهمی در چشم انداز و افق پیش رو در صنعت برق کشوراست.
در ادامه سید محمد قافله باشی معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ضمن معرفی اولین پلتفرم هوشمند و یکپارچه خدمات مشترکین صنعت برق «پرتو» در خصوص کارکرد این پلتفرم توضیحاتی ارائه کرد.
وی افزود: بهره برداری از سرویسهای مدیریت مصرف و کاهش تلفات، تحلیل و آنالیز داده و ارائه گزارشهای ارزش افزوده، امکان ارائه خدمات غیر حضوری به مشترکین از جمله درگاه قبض سبز، بهره مندی از پلتفرم هوشمند و موتورهای محاسباتی و فرایندی ماژولار، سیستم نرم افزاری اختصاصی و وابسته به نیروی انسانی از مزیتهای این طرح است.