تاثیر تکنولوژی بر بهبود کسب و کار خرده فروشی
امروزه خرید و استفاده از صندوقهای فروشگاهی از ضروریات راه اندازی یا ارتقاء یک کسب و کار فروشگاهی موفق محسوب میشود.

امروزه خرید و استفاده از صندوقهای فروشگاهی از ضروریات راه اندازی یا ارتقاء یک کسب و کار فروشگاهی موفق محسوب میشود.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سپیدار سیستم، نیازهای یک مدیر فروشگاه به سبب پیشرفت روزافزون تکنولوژی و به تبع آن تغییر سبک زندگی و کسب کارها دگرگون شده است.
به تدریج ابزارها و شیوههای مدیریت جدید جایگزین ابزارها و شیوههای سنتی و قدیمی شدهاند.
در روزگاری که تمام امور حسابداری در دکانها و حجرهها با چرتکه انجام میشد شاید کسی باور نمیکرد زمانی فرا برسد که دیگر این وسیله کاربردی پاسخگوی امور حسابداری فروشگاه نباشد.
حتی به دنبال آن ماشین حسابهای رومیزی نیز نتوانستند برای مدت زیادی جایگزین ابزار قدیمی باشند و امروزه شاهد استفاده از انواع صندوق های فروشگاهی هستیم.
هر روز بیشتر از گذشته شاهد افزایش روزافزون کاربرد تکنولوژی در زندگی و سطح سواد مدیران فروشگاهها هستیم.
در حقیقت کلیه مدیران فروشگاهی در اصناف مختلف به میزان اهمیت استفاده از صندوقفروشگاهی پی بردهاند.
دلیل این اهمیت را در عملکرد ساده و رضایت بخش این صندوقهای فروشگاهی میتوان یافت که موجب افزایش سرعت و دقت عملیات و کاهش هزینههای فروشگاه شدهاند.
عملکرد یک صندوق فروشگاهی وابسته به عملکرد تجهیزات سخت افزاری و نرم افزار صندوق فروشگاهی آن است.
بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی میتواند به صورت یکپارچه با تمام تجهیزات سخت افزاری فروشگاهی کار کند و امکاناتی را در اختیار مدیر فروشگاه قرار دهد که بهراحتی بتواند با قیمت مقرون به صرفه از این امکانات برای مدیریت فروشگاه بهرهمند شوند.
یک نرم افزار صندوق فروشگاهی به صورت استاندارد اطلاعات خرید، فروش و سایر هزینههای یک فروشگاه را به صورت مکانیزه محاسبه، ثبت و در پایان برگه فیش را به همراه جزییات صادر میکند.
استفاده از نرم افزار صندوق فروش ضمن صرفه جویی در وقت و انرژی پرسنل فروشگاه، دقت و نظم امور را افزایش میدهد و از درصد میزان خطا و اشتباه میکاهد که همه اینها منجر به توسعه کسب و کار فروشگاه میشود.
استفاده از نرم افزار صندوق فروشگاهی مزایای بی شماری دارد که علاوه بر موارد یاد شده می توان به مزایای دیگری نیز اشاره کرد.
مزایایی چون:
• استفاده از بارکد خوان به منظور شناسایی کالا به نحو چشمگیری در وقت فروشنده و مشتری صرفه جویی میکند و از ایجاد صفهای طولانی جلوگیری خواهد کرد.
• دارا بودن روشهای تسویه نقدی و غیرنقدی، نمایشگر خاص مشتری، صدور فیش و...
.
• دسترسی به گزارشهای واقعی روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه از کالاهای پرفروش یا کم فروش، کالاهای کم سود و پر سود، میزان هزینهها و...
.
نرم افزار دشت همکاران سیستم؛ محصولی برای حسابداری فروشگاهها
نرم افزار حسابداری فروشگاهی دشت همکاران سیستم (/https://www.sepidarsystem.com/dasht)، نرم افزاری ویژه اصناف و فروشگاه هاست.
این محصول هم اکنون به مدیریت کاراتر تعداد زیادی از فروشگاهها مانند سوپرمارکت، پوشاک، طلافروشی، مشاورین املاک، لوازم خانگی، لوازم کامپیوتری، فروش و سایر اصناف کمک کرده است.
این محصول، امکان ثبت عملیات خرید و فروش، نگهداری موجودی انبار کالا و ثبت هزینه ها و دریافت ها و پرداخت های نقدی و غیر نقدی را مهیا کرده است.
با توجه به نیاز مشتریان، امکان ارتباط با سخت افزارهای جانبی نظیر انواع ترازو، کارت خوان بانکی، انواع پرینتر، چاپگر بارکد، بارکد خوان و نمایشگر را در اختیار آنان قرار داده شده است.
لازم به ذکر است سازگاری این نرم افزار با کلیه سخت افزارهای موجود در بازار با هر سیستم عاملی، دغدغه مشتریان برای تهیه سخت افزار را رفع نموده است.
همچنین، مدیریت پیامک نیز از دیگر امکاناتی است که این محصول در اختیار صاحبان فروشگاه قرار می دهد تا بتوانند ارتباطات موثرتری جهت توسعه کسب و کار خود داشته باشند.
در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰۰ فروشگاه در سراسر ایران به این محصول برای مدیریت حسابداری فروشگاه خودشان اعتماد کردهاند.
نرمافزار دشت همکاران سیستم با امکانات متفاوت و کاربردی توانسته در اصناف زیر نیز به صورت تخصصی ورود کند:
نسخه عمومی
• صدور سریع انواع فاکتور
• ارتباط با تمامی سختافزارهای فروشگاهی
• انبارداری و انبارگردانی
نسخه سوپرمارکت
• بیش از ۱۵ هزار کالای از پیش تعریف شده
• گزارش سود و زیان به ازای کالا و طرف حساب
• ارتباط با تمامی سختافزارهای فروشگاهی
نسخه پوشاک، کیف و کفش
• تعریف خودکار کالاها بر اساس ویژگیهای آنها
• تولید و چاپ بارکد
• ورود و خروج امانی کالا
نسخه آرایشی و بهداشتی
• بیش از ۱۱هزار کالای از پیش تعریف شده
• مشاهده آخرین قیمت خرید در هنگام ثبت فاکتور فروش
• گزارش موجودی کالا، عملکرد روزانه و ...
نسخه لوازم یدکی خودرو
• بیش از ۱۰۰هزار کالای از پیش تعریف شده
• امکان تعریف و گزارش گیری از مشخصات برای کالا
• انبارداری و انبارگردانی
نسخه ابزار و یراق آلات ساختمانی
• بیش از ۱۶هزار کالای از پیش تعریف شده
• گزارش سود و زیان به ازای کالا و طرف حساب
• انبارداری و انبارگردانی
نسخه قنادی و آجیل و خشکبار
• صدور سریع انواع فاکتور
• تعریف چند کالا به صورت ترکیب و استفاده از آن در خرید و فروش
• ارتباط با تمامی ترازوهای برند بازار
• گزارش پر فروش و کم فروش ترین کالا
امسال منتظر چه اصناف جدیدی از نرم افزار دشت باشیم
نسخه تلفن همراه و سخت افزارهای جانبی و سخت افزار کامپیوتری
این نسخه ها بر پایه نیازهای واحدی این صنوف طراحی و تولید خواهند شد.
این محصولات علاوه بر امکانات سیستم عمومی با داشتن امکاناتی تخصصی مانند خرید و فروش کالاها بر اساس سریال، امکان تعریف انواع مشخصات فنی کالا، گزارش گیری بر اساس هر یک از مشخصات، کنترل سررسید اقساط و چک های ثبت شده در سیستم و دهها امکان کاربردی دیگر میتواند نیازهای شما در این حوزهها را مورد پوشش قرار دهد.
انتهای رپرتاژ آگهی