خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

همکاری صنعت و دانشگاه باعث شتاب تکنولوژی در کشور می شود

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 13 خرداد 1399 - 16:14
رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: با توجه به ظرفیت های کشور در حوزه منابع، دانش و مهارت می‌توان به جای مصرف‌کننده صرف بودن، تولیدکننده و خلاق بود و همراه با علم در مسیر شتاب تکنولوژی پیش رفت.
صنعت،دانشگاه،فولاد،علم،ايميدرو،آشتي،اتفاق،مسير

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، خداداد غریب‌پور امروز در مراسم کلنگ زنی مرکز نوآوری دیجیتال در صنعت فولاد با اشاره به لزوم آشتی صنعت و دانشگاه اظهار داشت: نهادسازی یکی از راه‌های اساسی است که سبب آشتی دانشگاه و صنعت می شود و این اتفاق مهم در نتیجه احساس نیاز صنعت رُخ می دهد.
وی افزود: امروز در راستای ایجاد مرکز دیجیتال و نوآوری صنعت فولاد در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شاهد یک رخداد مهّم در صنعت هستیم که سومین عملکرد مثبت دانشگاه تهران در عرصه معدن است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت های کشور در حوزه منابع، دانش و مهارت می‌توان به جای مصرف‌کننده صرف بودن، تولیدکننده و خلاق بود و همراه با علم در مسیر شتاب تکنولوژی پیش رفت.
غریب پور سپس با بیان اینکه ایمیدرو نیز باید در مسیر توسعه حضور داشته باشد زیرا اولین قدم اکتشاف است تصریح کرد: فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین فولادساز کشور از معدن تا محصول نهایی را در زنجیره خود دارد و می‌تواند در این مسیر بسیار موثر باشد.
وی تاکید کرد: آشتی و همکاری صنعت و دانشگاه اتفاق کم‌نظیری است که امکان جمع آوری ایده‌های گروه‌های کوچک و اعمال آن توسط فولاد مبارکه را فراهم می‌کند.
رئیس هیات عامل ایمیدرو در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فاصله علم تا عمل کاهش یافته، علم دانشگاه باید تبدیل به عمل شود و امیدوارم این اتفاق تبدیل به درخت باروری شود که ثمره‌اش در همه عرصه صنعت کشور نمایان شود.
انتهای پیام/220/ ع