خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

یزد نیازمند شهرک طلا و جواهر است

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 13 خرداد 1399 - 16:09
یزد ـ مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: ایجاد مجتمع و شهرک طلا در استان یزد یک ضرورت است.
يزد،استان،طلا،سازندگان،زارع،مصنوعات،جواهر،طلاي

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا زارع بنادکوکی در بازدید از واحد تولید النگوی عقیق به همراه فرماندار یزد اظهار داشت: با ایجاد مجتمع و شهرک طلا، تمامی سازندگان و حتی فروشندگان مصنوعات طلا و جواهر استان می‌توانند در این مجموعه حضور یابند.
وی بیان کرد: از جمله مشکلات پیش روی استاندارد یزد، سختی نظارت و کنترل سازندگان طلای استان است زیرا پراکندگی موجود برنامه ریزی های نظارت و بازرسی را در برخی موارد غیر ممکن و مختل می‌کند.
مدیرکل استاندار استان یزد تاکید کرد: در صورتی که سازندگان مصنوعات فلزات گران بهای استان دور هم جمع شوند، به راحتی متصدیان آنها می‌توانند از استاندارد یزد خدمات گرفته و انتقال امکانات آموزشی و مشاوره‌ای به آنان تسهیل می‌شود.
زارع بنادکوکی عنوان کرد: از دیگر مزایای ایجاد مجتمع و شهرک طلا آن است که نیروی انتظامی با قوت و سهولت بیشتری می‌تواند نسبت به تأمین امنیت این قشر مبادرت ورزد و این رویه سبب می‌شود آرامش خاطر خوبی برای سازندگان طلا فراهم شود.
وی افزود: تولیدات طلای یزد جلوه دیگری به صنایع دستی استان داده و متقاضیان و مشتریان زیادی را از اقصی نقاط کشور و جهان به سوی خود کشیده به گونه‌ای که از این طریق یزد به شهرت ویژه ای دست یافته است.
زارع بنادکوکی اظهار داشت: صنعت زیور آلات طلا و جواهر در استان از صنایع ریشه دار است و یزد توانسته همواره به عنوان یکی از استان‌های مطرح در این حوزه فعال باشد و ما وظیفه داریم از این جایگاه صیانت کنیم.