خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اعلام جزئیات ثبت‌نام مدارس +شرایط

مشرق | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 12 خرداد 1399 - 22:17
رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام‌ها دوشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود و تا پایان مرداد ادامه دارد.
ثبت،دانش،آموزان،آموزش،پرورش،مدارس،حكيم،نويسي،پايه،وزارت،ابتد ...

به گزارش مشرق به نقل از صدا وسیما، رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت نام در مدارس از امروز (۱۲ خرداد) خبر داد و گفت: ثبت نام‌ها در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.
خانم رضوان حکیم‌زاده گفت: دانش آموزان میان پایه برای ثبت نام نیاز به حضور در مدارس ندارند اما ثبت نام دانش آموزان ورودی به مقاطع بالاتر و کلاس اولی ها به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام خواهد شد.
وی افزود: اعمال هرگونه شرط معدل و انضباط برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی غیرقانونی و فقط بر اساس محدوده جغرافیایی است و دبیرستان های غیردولتی دوره اول هم مجاز به آزمون ورودی برای ثبت نام نیستند.
رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام مدارس هر هفته ، روزهای دوشنبه و چهارشنبه تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.
حکیم زاده افزود: ثبت نام دانش آموزانی که در برخی دروس نمره حدنصاب را کسب نکرده اند شهریور انجام می شود و مدیران مدارس سهمیه ثبت نامی آن ها را لحاظ خواهند کرد.حکیم زاده افزود: هم اکنون ستادهای ثبت نام در
تمام استان ها فعال است.
وی افزود: ثبت نام دوره های ابتدایی پس از ارزشیابی توصیفی آنان در سال تحصیلی گذشته امکان پذیر است.
حکیم زاده گفت : ثبت نام دوره های متوسطه اول و دوم نیز از نیمه دوم تیر آغاز می شود و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.
رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش افزود: زمان ثبت نام برای دانش آموزان مناطق عشایری و همچنین مدارس غیرانتفاعی تا پایان شهریور افزایش می یابد.
وی گفت: پیش بینی می شود میزان نام نویسی در پایه اول ابتدایی ۴ و ۲ صدم درصد در مقایسه با پارسال افزایش یابد این در حالی است که تعداد دانش آموزان ۶ ساله تمام در مقایسه با پارسال ۴ و ۷ دهم درصد رشد داشته است .
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: به سبب نام نویسی دانش آموزان اتباع دیگر کشورها و همچنین بازماندگان از تحصیل تا سن ۹ سال پایه اول ابتدایی و همچنین دانش آموزانی که پارسال نتوانستند ارزشیابی های لازم برای نام نویسی در سال بعد آموزشی را کسب کنند و نیاز به آموزش مجدد دارند ، آمار نام نویسی در پایه اول بیشتر از دانش آموزان ۶ ساله تمام کشور است.
حکیم زاده گفت : با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور طرح سنجش سلامت دانش آموزان ورود به دبستان از اول تیر آغاز می شود.
وی افزود: ثبت نام دانش آموزان پایه اول به صورت مقدماتی در خرداد انجام و پس از اجرای طرح سنجش سلامت این ثبت نام نهایی می شود.
معاون وزیر امورش و پرورش با اشاره به تأکید وزیر آموزش و پرورش بر انجام دان ثبت نام ها در زمانبندی های هرساله گفت: وزارت آموزش و پرورش دو طرح برای زمان فقدان شیوع کرونا و یا شیوع کووید ۱۹ برای سال تحصیلی آینده طراحی کرده است .
وی گفت: به طور قطع استفاده از فضای مجازی به عنوان روش ترکیبی برای ارتقای کیفیت آموزش در زمان پساکرونا نیز استفاده خواهد شد.
حکیم زاده افزود: ثبت نام حضوری دانش آموزان پس از تکمیل در سامانه ثبت نام، در سامانه «شاد» نیز وارد خواهد شد و کلاس های دانش آموزان در فضای مجازی همزمان با ثبت نام فعال می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در تابستان نیز برنامه های کمک آموزشی برای دانش آموزان ابتدایی و پیش دبستانی در نظر گرفته شده است .
رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش افزود: نام نویسی دانش آموزان پیش دبستانی همزمان با دانش آموزان کلاس اول خواهد بود اما بازه زمانی آن به ویژه در مناطق محروم و یا دو زبانه بیشتر خواهد بود.