خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

قیام ۱۵ خرداد و نهضت امام خمینی (ره) سرمشقی برای تمام آزادی خواهان جهان است

ایسنا | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 12 خرداد 1399 - 16:47
نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نهضتی که امام خمینی (ره) پایه گذاری کردند تا امروز ادامه یافته است و آزادی خواهان جهان در کشورهای مختلف دنیا این نهضت و جریان را امتداد می‌بخشند.
بنياد،ايثارگران،ره،شهيد،امام،امور،خميني،ادامه،رييس،كانون،شور ...

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نهضتی که امام خمینی (ره) پایه گذاری کردند تا امروز ادامه یافته است و آزادی خواهان جهان در کشورهای مختلف دنیا این نهضت و جریان را امتداد می‌بخشند.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز دوشنبه ۱۲ خرداد در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پیش‌رو بودن سالگرد وفات امام خمینی (ره) گفت: وفات امام (ره) در ۱۴ خردادماه سال ۱۳۶۸ مصیبت بزرگی برای مردم ایران و مسلمانان جهان بود.
تشییع باشکوه و بی‌همتایی که با حضور بسیار گسترده مردم برای پیکر ایشان برگزار شد در دنیا بی‌سابقه بود و نشان دهنده جایگاه بسیار والای ایشان در بین مردم داشت.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: پس از وفات حضرت امام خمینی (ره) مجلس خبرگان رهبری به سرعت تشکیل جلسه داد و بهترین و شایسته‌ترین فرد را به عنوان رهبر انقلاب انتخاب کردند و ایشان نیز تا امروز به بهترین شکل انقلاب اسلامی را هدایت کرده‌اند.
وی همچنین به سالگرد واقعه ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: پانزدهم خرداد یادآور روزی است که در آن ملتی ستمدیده به رهبری حضرت امام خمینی‌(ره) به پا خاستند و با نثار خون شهدا نهضتی را بنیان نهادند که پانزده سال بعد منجر به سرنگونی نظام شاهنشاهی شد.
در این روز در پی سخنرانی امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه قم، مردم انقلابی به پا خاستند و جمعی از این انقلابیون توسط نیروهای نظامی در شهر ورامین به شهادت رسیدند و امیدواریم این شهدای عزیز با شهدای عاشورا محشور باشند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: نهضتی که امام خمینی (ره) پایه گذاری کردند تا امروز ادامه یافته است و آزادی خواهان جهان در کشورهای مختلف دنیا این نهضت و جریان را امتداد می‌بخشند.
معاون رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره کوشیده است تا بهترین ارتباط را با نهادها و دستگاه های مختلف داشته باشد.
در این بین همواره تعامل خوبی بین بنیاد و مجلس شورای اسلامی وجود داشته و این روند قطعآ در دوران جدید مجلس شورای اسلامی نیز ادامه خواهد یافت.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین پس از استماع گزارش معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد در خصوص کانون ارزیابی مدیران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از دستگاه‌های پیشرو در زمینه راه‌اندازی این کانون بوده است و پیش از اینکه بخشنامه دولت در زمینه الزام راه‌اندازی این کانون ابلاغ شود، بنیاد اقدام به تاسیس آن کرده بود.
فعالیت‌های این کانون باید منجر به معرفی مدیران شایسته و نهادینه شدن شایسته سالاری در بنیاد باشد.
انتهای پیام