بازتعریف کاربری صنایع دستی ضرورت دارد/ اهمیت تقویت بازاریابی
اصفهان - معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان شناخت بازار هدف را یکی از مسائل مهم در حوزه صنایع دستی اصفهان و ایران برشمرد و گفت: بازتعریف کاربری صنایع دستی ضرورت دارد.

سیدحسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره اینکه شیوع کرونا بسیاری از برنامههایی اعم از برگزاری حراج و نمایشگاه دائمی صنایع دستی را تحتالشعاع قرار داد، اظهار داشت: احتمال برگزاری رویداد حراج صنایع دستی در اواخر خردادماه مطابق پروتکلهای بهداشتی در صورت کنترل خوب بیماری در اصفهان وجود دارد.
وی افزود: تحولهای بنیادین در صنعت گردشگری استان اصفهان در حال وقوع است و با مهار بیماری کرونا میتوان شاهد اتفاقهای میمونی در حوزه صنایع دستی بود.
اهمیت ورود بخش خصوصی در راستای رونق دوباره صنایع دستی
معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر اهمیت ورود بخش خصوصی در رونق دوباره صنایع دستی تصریح کرد: شناسایی گالری داران ایرانی در کشورهای هدف یکی از اتفاقاتی است که اخیراً در توسعه و رونق صنایع دستی در استان اصفهان شکل گرفته تا با همکاری بخشهای خصوصی اصلاحات لازم در این حوزه انجام شود.
وی شناخت بازار هدف را یکی از مسائل مهم در حوزه صنایع دستی برشمرد و گفت: مطالعات برای سلیقه یابی و تنوع در طراحی متناسب با جامعه هدف حتی در ارتباط با گردشگران خارجی میتواند در رونق صنایع دستی به ویژه در جامعه جهانی مؤثر واقع شود.
بازتعریف کاربری صنایع دستی و استفاده در زندگی روزمره
قاضی عسگر ابراز داشت: در همین راستا بازتعریف کاربری صنایع دستی ضرورت دارد به نوعی که میتوانیم فرهنگ استفاده از صنایع دستی در زندگی روزمره به عنوان وسیله کار و زندگی و نه به عنوان کالای لوکس را ترویج دهیم که در جذب مخاطب تأثیر بسیاری دارد.
وی با تاکید بر اهمیت تقویت بازاریابی و فروش و رفع موانع کسب و کار در حوزه صنایع دستی تصریح کرد: با بازسازی مکانیسم تنظیم بازار و بهره گیری از فناوریهای نوین میتوان واسطه گری را مهار کرد و با توسعه دیپلماسی صادرات صنایع دستی را رونق بخشید.