خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 26 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اتمام فرایند آموزش و ارزشیابی هنرستانی‌ها تا ۱۵ مرداد

ایسنا | اجتماعی و حوادث | شنبه، 10 خرداد 1399 - 10:06
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ارزشیابی دروس عمومی و شایستگی‌های غیر فنی هنرستانی‌ها غیرحضوری است گفت: شایستگی فنی درشاخه فنی و استانداردهای مهارت در شاخه کاردانش که ماهیت کارگاهی دارند طی بازه‌های زمانی مشخص تا ۱۵ مرداد همزمان آموزش عملی داده شده و ارزشیابی آن نیز انجام می شود. آموزش و ارزشیابی باید تا ۱۵ مرداد به اتمام برسد.
آموزش،فني،ارزشيابي،كاردانش،حضوري،تحصيلي،آموزان،دانش،درصد،مرد ...

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ارزشیابی دروس عمومی و شایستگی‌های غیر فنی هنرستانی‌ها غیرحضوری است گفت: شایستگی فنی درشاخه فنی و استانداردهای مهارت در شاخه کاردانش که ماهیت کارگاهی دارند طی بازه‌های زمانی مشخص تا ۱۵ مرداد همزمان آموزش عملی داده شده و ارزشیابی آن نیز انجام می شود.
آموزش و ارزشیابی باید تا ۱۵ مرداد به اتمام برسد.
به گزارش ایسنا، مصطفی آذرکیش با اشاره به موضوع آمادگی مدارس برای برگزاری امتحانات حضوری و جزئیات هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: در شرایط کنونی به سمت آموزش‌های مجازی حرکت کردیم اما قطعا هیچ روشی نمی‌تواند جایگزین تدریس و آموزش حضوری بشود.
نگاه وزارتخانه ارتقای مستمر کیفیت آموزش است و به همین جهت روش‌های مختلف چون مدرسه تلویزیونی، آموزش مجازی و غیره را برای تضمین کیفیت آموزش انتخاب و دنبال کرده است.
وی ادامه داد: آمار توزیعی دانش آموزان در رشته ریاضی ۹درصد، تجربی ۲۴ درصد، علوم انسانی ۳۰ درصد و فنی و حرفه‌ای و کاردانش حدود ۳۵ درصد است اما اینکه ۶۳ درصد فارغ التحصیلان ما متقاضی شرکت در کنکور تجربی می‌شوند دلایل متعدد دیگری دارد که باید آن را جست و جوکرد.
طبق برنامه ششم توسعه باید آمار دانش آموزان فنی و حرفه‌ای به ۵۰ درصد برسد.
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش درباره علت و ریشه اصرار به برگزاری آزمون حضوری در این شرایط اظهار کرد: در راهکار ۲-۱۹ سندتحول، گذر از دوره‌های تحصیلی و ارزشیابی نتیجه محور و گذر از پایه‌های تحصیلی، فرایندمحور و نتیجه محور است.
وی ادامه داد: اهمیت نمرات در سرنوشت دانش آموزان برای ورود به دوره متوسطه دوم و آموزش عالی بالا است و در پی تصویب ستاد کرونا به جهت تاثیر سوابق تحصیلی در هدایت تحصیلی و آزمونهای مدارس نمونه دولتی امتحانات پایه نهم و همچنین تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاهها امتحانات پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار می شود.
آذرکیش در پاسخ به اینکه برای تامین بهداشت و سلامت مدارس چه اقداماتی انجام شده است؟
گفت: علیرغم همکاری‌های بین بخشی صورت گرفته، اعتباری حدود صد میلیارد تومان برای این امر تخصیص یافته است.
ما در هنرستان ها به کمک دانش آموزان بیش از دومیلیون و ۳۰۰ هزار ماسک و ۶۳ هزار گان تولید کردیم.
وی با بیان اینکه ارزشیابی دروس عمومی و شایستگی‌های غیر فنی هنرستانی‌ها غیرحضوری است گفت: شایستگی فنی درشاخه فنی و استانداردهای مهارت در شاخه کاردانش که ماهیت کارگاهی دارند طی بازه‌های زمانی مشخص تا ۱۵ مرداد همزمان آموزش عملی داده شده و ارزشیابی آن نیز انجام می شود.
آموزش و ارزشیابی باید تا ۱۵ مرداد به اتمام برسد.
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر برخی هنرآموزان توانستند بخشی از این مهارت را خودشان فرابگیرند می‌توانند بخش حضوری را در بازه زمانی کمتری طی کنند.
آموزش و ارزشیابی توامان با یکدیگر به اتمام می‌رسند.
وی در برنامه تلویزیونی پرسشگر افزود: اولویت سلامت دانش آموزان است.
در کنار آموزش حضوری در این روزها، آموزش در پیام رسانهای رسمی و رسانه ملی نیز ادامه دارد.
انتهای پیام