خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

همکاری محققان چینی و ایرانی در حوزه علوم شناختی

مهر | دانش و فناوری | چهارشنبه، 07 خرداد 1399 - 11:51
پژوهشگران و فناوران دو کشور ایران و چین در پنجمین فراخوان صندوق علمی مشترک راه ابریشم در حوزه علوم شناختی با یکدیگر همکاری می کنند.
مشترك،صندوق،حمايت،طرح،فراخوان،علوم،علمي

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری های علوم شناختی، صندوق علمی مشترک راه ابریشم (SRSF) اعلام کرد: در اجرای طرح های تحقیقاتی و توسعه مشترک از سه طرح پژوهشی در زمینه علوم شناختی حمایت بعمل می آید و محققان ایرانی می توانند تا بیست و نهم تیرماه امسال پروپوزال های مشترک خود را در سامانه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ثبت کنند.
براساس گزارش این صندوق، حداقل مدت زمان اجرای پروژه های پژوهشی در قالب این فراخوان یکسال و حداکثر مدت زمان اجرای آن سه سال خواهد بود.
حداکثر حمایت برای پژوهشگران ایرانی در این فراخوان مبلغ ۱.۶۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در سال در نظر گرفته شده است.
صندوق علمی مشترک راه ابرایشم اضافه کرد: حمایت از برگزاری کارگاه آموزشی مشترک در زمینه علوم شناختی از دیگر فعالیت های این صندوق برای توسعه و گسترش همکاری های مشترک میان دو کشور ایران و چین است.
صندوق علمی مشترک راه ابریشم (SRSF) همچنین اعلام کرد: زمان اعلام نتایج نهایی طرح های پیشنهادی بیست و چهارم مهرماه امسال است و طرح های پژوهشی مشترک از دی ماه امسال آغاز خواهد شد.
در بخشی دیگر از این فراخوان اضافه شده است: تمامی پروپوزال ها باید به صورت جداگانه و در بازه زمانی فراخوان به صندوق حمایت از پژوهشگران و فن آوران کشور توسط محققان ایرانی و آکادمی علوم چین از سوی محققان چینی ارایه شود.
در این فراخوان همچنین آمده است طرح های پژوهشی حمایت شده به صورت مشترک در ایران و چین انجام می شود و مجریان ایرانی طرح ها باید عضو هیات علمی فعال تمام وقت یکی از مراکز علمی ایران بوده و محققان چینی نیز باید در یکی از پژوهشگاه ها یا مراکز دانشگاهی زیر مجموعه آکادمی علوم چین اشتغال داشته باشند.