سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۲.۲ درصد تماس های برقرار شده با مرکز ۱۲۵ همدان منجر به عملیات شد

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 07 خرداد 1399 - 10:13
همدان - رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: شهروندان همدانی دیروز ۴۵۲ مرتبه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته‌اند که از این تعداد ۱۰ مورد منجر به عملیات شده است.
نجات،عمليات،حريق،بياناتي،همدان،مشاوره،تماس،محبوس

محمدرضا بیاناتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق اعلام مرکز کنترل و فرماندهی، ۵ عملیات اطفای حریق و ۵ عملیات امداد و نجات حاصل تلاش فرشتگان نجات همدان در روز گذشته بوده است.
رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان گفت: شهروندان همدانی دیروز ۴۵۲ مرتبه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته‌اند که از این تعداد ۱۰ مورد منجر به عملیات شده است.
بیاناتی با بیان اینکه ۱۵ تماس برای مشاوره و راهنمایی برقرارشده است، گفت: یکی از اموری که به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته ارائه مشاوره و راهنمایی به شهروندان در هنگام حوادث است به نحوی که مردم بتوانند هم از لحاظ روانی خود و دیگران را با کنترل سطح استرس مدیریت کنند و هم تا هنگام رسیدن نیروهای امدادی اقدامات اولیه امدادی را انجام دهند.
محمدرضا بیاناتی افزود: تماسهای برقرار شده با سامانه‌ی ۱۲۵ همدان علاوه بر مواردی که منجر به عملیات و مشاوره شده شامل ۴۵ تماس اشتباه و متأسفانه ۳۸۲ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.
بیاناتی اضافه کرد: عملیات انجام شده در این مدت ۵ مورد آتش سوزی شامل حریق منزل در خیابان بوعلی، حریق مغازه در مظفریه، حریق پارکینگ در خیابان عارف، حریق سطل زباله در رسالت و حریق درختان در بلوار جوان بوده است.
وی گفت: همچنین ۵ مورد عملیات امداد و نجات شامل نجات افراد محبوس شده در آسانسور در شهرک فرهنگیان، نجات افراد محبوس شده در منزل در دیزج، نجات حیوانات در جوادیه، مهار حیوانات در محمدیه و مهار اجسام در حال سقوط در کلپا بوده است.
رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان عنوان کرد: تعداد ۳ نفر نجات یافته طی این عملیات گزارش شده است.