خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

برگزیده سیاسی بین‌الملل ورزشی اقتصادی اجتماعی و حوادث فرهنگی و هنری دانش و فناوری سلامت و پزشکی تصویری چند‌رسانه‌ای دین و اندیشه بازار استان‌ها یادداشت
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

آخرین اخبار به صورت آنی در موتور جستجوی خبیر: جستجو در میان 1438106 خبر

خلاصه‌ساز خبیر‌نیوز ۲۵٪ از مهمترین جملات این متن را به صورت هوشمند برای شما خلاصه نموده است.

راهکارهای پیشگیری از تضعیف سیستم ایمنی ورزشکاران

ایسنا | ورزشی | یکشنبه، 04 خرداد 1399 - 05:55
دانشیار دانشگاه تربیت مدرس راهکارهای های موثر برای پیشگیری از تضعیف سیستم ایمنی در ورزشکاران را تشریح کرد.
ورزشكاران،خواب،رژيم،تمريني،مدرس،استرس،ايمني،موثر،تربيت،سيستم

دانشیار دانشگاه تربیت مدرس راهکارهای های موثر برای پیشگیری از تضعیف سیستم ایمنی در ورزشکاران را تشریح کرد.
مهدیه ملانوری شمسی در گفت و گو با ایسنا، در مورد استراتژی های موثر سبک زندگی برای پیشگیری از تضعیف سیستم ایمنی در ورزشکاران، اظهار کرد: ورزشکاران در ابتدای امر باید استرس های زندگی را کنترل و کم کنند و مربی باید از این استرس ها آگاه باشد و حتی برنامه تمرینی را بر اساس این استرس ها بچیند.
وی ادامه داد: ورزشکاران باید خواب منظم و به مقدار کافی خواب (۷ ساعت) داشته باشند و مطالعات نشان داده است ورزشکارانی که خواب بیشتر از پنج تا شش ساعت داشته اند نسبت به کسانی که خواب کمتری داشته اند، کمتر در معرض عفونت قرار گرفته اند و باید بدانیم که کمیت و کیفیت خواب بسیار مهم است.
این عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس همچنین تاکید کرد: ورزشکارانی که لازم است مسافرت کنند و درنتیجه این امر ریتم شبانه روزی هورمون ها و زمان جغرافیایی تغییر می کند نیاز به استراحت بیشتری دارند.
ملانوری شمسی با اشاره به اینکه ورزشکاران باید از گرفتن رژیم های سخت و رژیم هایی که منجر به کاهش وزن بالا در زمان کوتاه مدت می شود اجتناب کنند، گفت: ورزشکاران باید از رژیم های غذایی که حاوی پروتئین و کربوهیدرات است استفاده کنند (به خصوصورزشکاران استقامتی) و رژیم های غذایی متعادل شامل مواد معدنی و ویتامین ها را در برنامه خود داشته باشند.
وی با بیان اینکه ورزشکاران باید از سبزیجات و میوه های تازه استفاده کرده و در صورت در دسترس نبودن سبزیجات و میوه های تازه مکمل های مولتی ویتامین استفاده کنند، عنوان کرد: ورزشکاران باید قبل، حین و بعد از فعالیت ورزشی از نوشیدنی های کربوهیدراتی استفاده کنند و آب رسانی قبل، حین و بعد از فعالیت ورزشی ورزشکاران برای عملکرد موثر سیستم ایمنی ضروری است.
به گفته این دانشیار دانشگاه تربیت مدرس پوشیدن لباس های مناسب در صورتی که ورزشکاران مجبور به تمرین در محیط سرد هستند، الزامی است و باید شدت، مدت، زمان، بار و حجم تمرینی، اصول تمرین را رعایت و از افزایش ناگهانی و بیش از حد بار تمرینی پرهیز کنند.
انتهای پیام



برچسب‌ها:


سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.
[favicon بیرنیوز] سامانه هوشمند تحلیل خبر نسخه بتا ۰.۳ | 1438106 خبر
برای بهره‌مندی از وب سرویس خلاصه‌ساز متون خبیر‌نیوز، با ما در ارتباط باشید:
انتخاب و چینش خبرها در این سایت به صورت خودکار توسط جستجوگر خبر خبیر‌نیوز صورت می گیرد. خبیر‌نیوز هیچ مسئولیتی در قبال محتویات خبرها ندارد.