مسئله حق مرزی آستارا در کارگروه وزارت کشور بررسی می شود
آستارا- مدیرکل دفتر تقسیمات کشور وزارت کشور گفت: موضوع حق مرزی مرزنشینان آستارایی در کار گروه وزارت کشور بررسی می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلالی ظهر جمعه در حاشیه بازدید از نقاط مرزی آستارا درجمع خبرنگاران، اظهارکرد: عمده درخواست برای این سفر حق مرزی مرزنشینان آستارایی بود و این بحث پس از بازدید از نقاط مختلف مرز بین المللی آستارا در کارگروه وزارت کشور بررسی نهایی می شود.
وی با اشاره به بازدید از مرزها و اهمیت آن برای تصمیمگیریها در کارگروه مرزهای کشور، گفت: مرزنشینان کشورمان در هر نقطه از ایران اسلامی با توجه به فرصتها و تهدیدها دارای حقوقی هستند.
وی ابا بیان اینکه مرزنشینان کشور به سه گروه نقاط دارای حق مرزی کامل، نقاط دارای بخشی از حقوق مرزی و حداقل حقوق مرزی تقسیم میشوند، افزود: مرز آستارا به عنوان پیشانی شمال غرب کشور مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری اولویت دولت را بررسی کارشناسانه موضوعات و قائل شدن به حق مردم عنوان و تصریحکرد: درخواستهای مردم شهرستان مرزنشین آستارا را در کارگروه مرزی کشور مطرح می کنیم.
وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در آیندهای نزدیک خبرهای خوشی برای مردم شهرستان مرزنشین آستارا داشته باشیم.