نیاز جامعه به روابط عمومیهای شجاع و متخصص با نگرش راهبردی
مسئول روابط عمومی کانون وکلای استان یزد با اشاره به نقش مهم روابط عمومی به خصوص در افزایش کار گروهی در هر سازمان، اظهار کرد: امروزه جامعه با توجه به سرعت و حجم بالای اطلاعات و ارتباطات و نیز اهمیت صحت و دقت در ارائه اطلاعات به ویژه در زمان بحرانها، بیش از پیش به روابط عمومی شجاع و متخصص با نگرش راهبردینیازمند است.

ایسنا/یزد مسئول روابط عمومی کانون وکلای استان یزد با اشاره به نقش مهم روابط عمومی به خصوص در افزایش کار گروهی در هر سازمان، اظهار کرد: امروزه جامعه با توجه به سرعت و حجم بالای اطلاعات و ارتباطات و نیز اهمیت صحت و دقت در ارائه اطلاعات به ویژه در زمان بحرانها، بیش از پیش به روابط عمومی شجاع و متخصص با نگرش راهبردینیازمند است.
«مجید احمدی» در گفتوگو با خبرنگار ایسنا ضمن گرامیداشت هفته ملی روابط عمومیها، با اشاره به اجتماعی بودن انسان و نیاز و علاقه این موجود به برقراری ارتباط، اظهار کرد: ارتباط جزو نیازهای اولیه انسان محسوب میشود که از این نیاز برای رفع نیازهای دیگرش از جمله تعلق، احترام، حمایت، امنیت و تایید بهره میگیرد؛ همچنین انسان با ارتباط میتواند فرصتهای بیشتری را در زندگی، کسب و کار و یادگیری به وجود آورد لذا ارتباطات یکی از مهمترین اصول مدیریتی است.
وی افزود: روابط عمومی به عنوان بزرگترین دستاورد قرن بیستم با هنر خوب دیدن، خوب شنیدن و خوب بیان کردن میتواند نقش موثری در برقراری یک ارتباط دو سویه بین هر سازمان و مخاطبانش ایجاد کند.
احمدی دو عامل اطلاعات و ارتباطات را از عناصر مهم روابط عمومی دانست و گفت: این نقش از یک سو با تحقیق به منظور جمع آوری اطلاعات، آغاز و با تحقیق به منظور ارزیابی دادهها پایان می پذیرد و از سوی دیگر با به کارگیری خلاقیتهای ارتباطی درصدد ایجاد روابط کارآمد میان کارمندان و سازمانها بر میآید.
وی روابط عمومی را مغز متفکر و مشاور مورد اعتماد هر سازمان دانست و گفت: پس داشتن اطلاعات موثق و به موقع با توجه به هدف و ساختار سازمان، بزرگترین سرمایه سازمانها به حساب میآید.
مسئول روابط عمومی کانون وکلای استان با بیان این که برای حفظ انسجام و هماهنگی درون سازمانی، هر روابط عمومی مسئول ایجاد کردن کار گروهی است، گفت: اقدامات دیگری مانند تفاهم، رضایت و اعتماد بین کارکنان، برقراری ارتباطات موثر با نخبگان و متخصصان و کسب نظرات آنان و همچنین ارائه برنامههای کوتاه مدت و بلند مدت برای حرکت از یک نقطه به نقطه مطلوب منجر میشود که نقش برجسته خود را به خوبی ایفا کند.
وی ادامه داد: علاوه بر این موارد، یک روابط عمومی کارآمد با دریافت و ارائه علمی و هنرمندانه آمار و اطلاعات به روز و به موقع، ارتباط موثر با رسانههای جمعی، بهرهگیری از تکنولوژیهای نوین ارتباطی، افکار سنجی و مدیریت افکار عمومی و پاسخگویی به مخاطبان میتواند ارتباطات برون سازمانی موثرتری برقرار کند.
به گفته این مسئول، روابط عمومی توجه ویژه مدیران به جایگاه روابط عمومی، اختصاص بودجههای مناسب به این بخش و آموزش مستمر کارشناسان این حوزه در ایجاد یک روابط عمومی کارآمد مثمر ثمر است.
احمدی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه جامعه با توجه به سرعت و حجم بالای اطلاعات و ارتباطات و نیز اهمیت صحت و دقت در ارائه اطلاعات به ویژه در زمان بحرانهایی مثل بیماریهای فراگیر، سیل و زلزله، بیش از پیش به روابط عمومی با نگرش راهبردی، مدیران و کارشناسان روابط عمومی شجاع و متخصص با ارتباط موثر و حمایتهای مدیران نیازمند است.
انتهای پیام