خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 11 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نیاز جامعه به روابط عمومی‌های شجاع و متخصص با نگرش راهبردی

ایسنا | استان‌ها | یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 - 11:57
مسئول روابط عمومی کانون وکلای استان یزد با اشاره به نقش مهم روابط عمومی به خصوص در افزایش کار گروهی در هر سازمان، اظهار کرد: امروزه جامعه با توجه به سرعت و حجم بالای اطلاعات و ارتباطات و نیز اهمیت صحت و دقت در ارائه اطلاعات به ویژه در زمان بحران‌ها، بیش از پیش به روابط عمومی‎ شجاع و متخصص با نگرش راهبردینیازمند است.
روابط،عمومي،اطلاعات،ارتباطات،ارتباط،مسئول،نقش،ارائه،ايجاد،تو ...

ایسنا/یزد مسئول روابط عمومی کانون وکلای استان یزد با اشاره به نقش مهم روابط عمومی به خصوص در افزایش کار گروهی در هر سازمان، اظهار کرد: امروزه جامعه با توجه به سرعت و حجم بالای اطلاعات و ارتباطات و نیز اهمیت صحت و دقت در ارائه اطلاعات به ویژه در زمان بحران‌ها، بیش از پیش به روابط عمومی‎ شجاع و متخصص با نگرش راهبردینیازمند است.
«مجید احمدی» در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا ضمن گرامیداشت هفته ملی روابط عمومی‌ها، با اشاره به اجتماعی بودن انسان و نیاز و علاقه این موجود به برقراری ارتباط، اظهار کرد: ارتباط جزو نیازهای اولیه انسان محسوب می‌شود که از این نیاز برای رفع نیازهای دیگرش از جمله تعلق، احترام، حمایت، امنیت و تایید بهره می‌گیرد؛ همچنین انسان با ارتباط می‌تواند فرصت‌های بیشتری را در زندگی، کسب و کار و یادگیری به وجود آورد لذا ارتباطات یکی از مهمترین اصول‌ مدیریتی است.
وی افزود: روابط عمومی به عنوان بزرگترین دستاورد قرن بیستم با هنر خوب دیدن، خوب شنیدن و خوب بیان کردن می‌تواند نقش موثری در برقراری یک ارتباط دو سویه بین هر سازمان و مخاطبانش ایجاد کند.
احمدی دو عامل اطلاعات و ارتباطات را از عناصر مهم روابط عمومی دانست و گفت: این نقش از یک سو با تحقیق به منظور جمع آوری اطلاعات، آغاز و با تحقیق به منظور ارزیابی داده‌ها پایان می پذیرد و از سوی دیگر با به کارگیری خلاقیت‌های ارتباطی درصدد ایجاد روابط کارآمد میان کارمندان و سازمان‌ها بر می‌آید.
وی روابط‌ عمومی را مغز متفکر و مشاور مورد اعتماد هر سازمان دانست و گفت: پس داشتن اطلاعات موثق و به موقع با توجه به هدف و ساختار سازمان، بزرگ‌ترین سرمایه سازمان‌ها به حساب می‌آید.
مسئول روابط عمومی کانون وکلای استان با بیان این که برای حفظ انسجام و هماهنگی درون سازمانی، هر روابط عمومی مسئول ایجاد کردن کار گروهی است، گفت: اقدامات دیگری مانند تفاهم، رضایت و اعتماد بین کارکنان، برقراری ارتباطات موثر با نخبگان و متخصصان و کسب نظرات آنان و همچنین ارائه برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای حرکت از یک نقطه به نقطه مطلوب منجر می‌شود که نقش برجسته خود را به خوبی ایفا کند.
وی ادامه داد: علاوه بر این موارد، یک روابط عمومی کارآمد با دریافت و ارائه علمی و هنرمندانه آمار و اطلاعات به روز و به موقع، ارتباط موثر با رسانه‌های جمعی، بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، افکار سنجی و مدیریت افکار عمومی و پاسخگویی به مخاطبان می‌تواند ارتباطات برون سازمانی موثرتری برقرار کند.
به گفته این مسئول، روابط عمومی توجه ویژه مدیران به جایگاه روابط عمومی، اختصاص بودجه‌های مناسب به این بخش و آموزش مستمر کارشناسان این حوزه در ایجاد یک روابط عمومی کارآمد مثمر ثمر است.
احمدی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه جامعه با توجه به سرعت و حجم بالای اطلاعات و ارتباطات و نیز اهمیت صحت و دقت در ارائه اطلاعات به ویژه در زمان بحران‌هایی مثل بیماری‌های فراگیر، سیل و زلزله، بیش از پیش به روابط عمومی با نگرش راهبردی، مدیران و کارشناسان روابط عمومی شجاع و متخصص با ارتباط موثر و حمایت‌های مدیران نیازمند است.
انتهای پیام