خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 20 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رسانه ملی نقش محوری در مقابله با جنگ نرم دشمن دارد

فارس | سیاسی | پنجشنبه، 09 اسفند 1397 - 15:49
دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صدا و سیما گفت: رسانه ملی با امکاناتی که در اختیار دارد، نقش محوری در مقابله با جنگ نرم دشمن دارد و باید جایگاه خود را در مختصات انقلاب اسلامی شناخته و برنامه های خود را متناسب با این مختصات و فضا تولید کند.
رسانه،سيما،صدا،اسلامي،برنامه،ملي،مختصات،دانشگاه،آنتن،دبير،مش ...

دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صدا و سیما گفت: رسانه ملی با امکاناتی که در اختیار دارد، نقش محوری در مقابله با جنگ نرم دشمن دارد و باید جایگاه خود را در مختصات انقلاب اسلامی شناخته و برنامه های خود را متناسب با این مختصات و فضا تولید کند.
امیر موسیوند دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صدا و سیما در گفت و گو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس ضمن انتقاد از نمایش برخی تولیدات در رسانه ملی گفت: چند وقتی است شاهد رواج افسار گسیخته نمایش های مختلف تلویزیونی، با عناوین متفاوت در شبکه های رسانه ملی هستیم.
برنامه هایی که عموما در قالب برون سپاری و تحت حمایت اسپانسرهای مالی، محتوای رسانه ملی را سطحی و تبلیغاتی کرده اند.
وی افزود: این امر اخیرا با جشنواره سلبریتی زده جام جم شدت گرفته و شاهد رقابت ستاره مربعی برنامه های تلویزیونی در تمام ساعات پخش هستیم؛ امری که حتی شبکه پویا که مختص کودکان است و برنامه های مذهبی را هم درگیر خود کرده است.
این فعال دانشجویی ادامه داد: متأسفانه امروزه آنتن رسانه ملی، که به فرموده امام (ره) باید یک دانشگاه عمومی، برای هدایت و تربیت انسان ها باشد را با برنامه های سطحی و کپی برداری شده بدون خلاقیت، نوآوری و تناسب با فرهنگ مردم کشور و با محوریت و جولان سلبریتی ها پر کرده اند.
وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات و شرایطی که کشور در آن قرار دارد، محصول مرجعیت سلبریتی ها در حوزه های مختلف برای توده های مردم است؛ افرادی که بدون دانش کافی و صرفا به دلیل داشتن شهرت، اجازه اظهار نظر در حوزه های غیر مرتبط را به خود می دهند.
صدا و سیما با روند فعلی خود درحال مشروعیت بخشی بیشتر به این افراد است.
موسیوند تأکید کرد: همه این ها در شرایطی است که مردم گرفتار مشکلات متعدد اقتصادی هستند و صدا و سیما وظیفه دارد که با مردم همراهی کند و مشکلات را ریشه یابی کرده و پوشش رسانه ای خود را برای پیگیری و حل آن ها متمرکز کند.
اما صدا و سیما به بهانه کمبود بودجه و درآمد زایی و جذب مخاطب، قرعه کشی های میلیونی، فروش آنتن، حضور گسترده سلبریتی ها در آنتن و غیره را در سطح وسیع دامن زده است.
دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صدا و سیما در پایان خاطرنشان کرد: ما در جنبش دانشجویی به جد منتقد این رویه هستیم و معتقدیم که صداوسیما با امکاناتی که در اختیار دارد، نقش محوری در مقابله با جنگ نرمی که دشمن علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته دارد و باید جایگاه خود را در مختصات انقلاب اسلامی شناخته و فضای جنگ نرم را درک کند و برنامه های خود را متناسب با این مختصات و فضا تولید کند.
انتهای پیام/