خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 20 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عملکرد روابط عمومی‎‌ها باید به حرکت شتاب‌دهنده توسعه منجر شود

ایسنا | استان‌ها | شنبه، 27 اردیبهشت 1399 - 17:26
یک کارشناس ارتباطات گفت: عملکرد روابط عمومی‌‎ها باید به حرکت شتاب‌دهنده توسعه منجر شود، هرچند این رویه در روابط عمومی‎‌های ادارات در شهرهای کوچک دیده نمی‎شود.
روابط،ارتباطات،عمومي،ارتباطي،روز،ادارات،كارشناس،افزايش،عنوان ...

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس ارتباطات گفت: عملکرد روابط عمومی‌‎ها باید به حرکت شتاب‌دهنده توسعه منجر شود، هرچند این رویه در روابط عمومی‎‌های ادارات در شهرهای کوچک دیده نمی‎شود.
لیلا قرایی در گفت و گو با ایسنا، با تبریک روز 27 اردیبهشت که به عنوان روز روابط عمومی نامیده شده؛ افزود: عوامل متعددی در این زمینه وجود دارد که مهمترین آنها را می‎توان در نبود پست روابط عمومی در ادارات، فقدان تخصص‎های ارتباطی در اغلب متصدیان این پست در دستگاه‌های اجرایی و ادارات و بیگانه بودن افراد گمارده شده در این جایگاه با مفاهیم ارتباطی در دنیای مدرن خلاصه کرد.
وی مطرح کرد: امروز وجود روابط عمومی فعال در سازمان‌ها و ادارات اجتناب‌ناپذیر است و نقش آن‌ها از اطلاع‌رسانی صرف به نهادی تصمیم‌ساز و مشاوره‎ای در راستای تحقق اهداف سازمان و ذی‎نفعان تغییر یافته؛ لذا بیش از گذشته لازم است روابط عمومی‌ها از افراد متخصص در حوزه ارتباطات و برخوردار از سواد روز ارتباطی و مجهز به دانش آن باشند تا ابزار اطلاع‌رسانی و تبلیغ و اقناع را توامان بدانند.
قرایی اظهار کرد: توفیق روابط عمومی‎ها مستلزم شناخت عمیق از وضع موجود، توانمندی لازم برای ارتباط‎‌گیری با عموم مردم و تاثیرگذاری بر تفکر و تصمیمات و بایدها و نبایدهای درون سازمانی است تا در سایه تلاش آنها شاهد افزایش اعتماد بین مردم با سازمان باشیم.
وی عنوان کرد: روابط عمومی و ارتباطات یعنی تلاش مخلصانه و انسانی برای نزدیک کردن دل‎های مردم و ایجاد بستر و پله‎های رسیدن به تفاهم زیرا فهم مشترک مقدمه درک یکدیگر، همدلی، نوع‌دوستی و تعهد و وفاداری انسانی- سازمانی است.
این کارشناس ارتباطات گفت: روابط عمومی به عنوان یک ارتباط‌‎گر مسئولیت مهم و مقدسی را برعهده دارد زیرا او به لحاظ اخلاقی و اجتماعی، رسالت نزدیک کردن انسانها را بر عهده دارد، انسان‌هایی متاثر از آفت‎های زندگی مدرن که هر روز بیشتر و بیشتر از یکدیگر فاصله می‎گیرند لذا باید مجهز به مهارت‌های انسانی دلی و درونی باشد و گرنه تمام اعمال و رفتارش تصنعی، مردم فریب و دارای اثر معکوس خواهد بود.
این کارشناس ارتباطات با تاکید بر اینکه روابط عمومی‎ها باید به دنبال ایجاد پلی واقعی و روابطی پایدار مبتنی بر تعامل و برابری دو طرف بین دل مردم و ذی‌نفعان و سازمان‌ها باشند؛ گفت: در شرایط فعلی تا رسیدن به سطحی از فعالیت روابط عمومی‎های پیشران و تحول‌آفرین فاصله داریم و بیشتر شاهد وجود و بروز روابط عمومی‎های پیرو و منفعل هستیم.
وی عنوان کرد: روابط عمومی‎ها برای افزایش سطح آگاهی جامعه، باید نسبت به افزایش سطح آگاهی خود پیش از هر کار دیگری اقدام کنند تا بتوانند به نقش‌آفرینی در عرصه هنر هشتم در زمانه امروز که رسانه‎ها و ارتباطات گسترده مجازی جانشینی برای ارتباطات حقیقی بوده به خوبی موثر باشند.
قرایی اظهار کرد: امروز روابط عمومی از مرز برقراری ارتباط بین مخاطب و مشتری سازمان و دستگاه عبور کرده و هر کدام در یک طرف قرار ندارند بلکه همه در یک سو و محتاج فهمیده شدن و درک شدن و دیده شدن هستند و در این میان فرصتی برای جولان ارتباطات و نقش‌آفرینی روابط عمومی‌‎هاست و این فرصتی طلایی برای کمک به جامعه هداف ارتباطات به شمار می‎رود.
وی گفت: از یک سو مسئولانی که می خواهند اثرگذار و خدمتگزار باشند و کارنامه درخشانی از خود به جای گذارند و از سوی دیگر مردم و مخاطبان و مشتریانی که می‎خواهند شنیده و دیده شوند و از همه مهمتر فهمیده شوند، نیاز است در این میان نهادی قوی میدان‌دار باشد تا بیشترین اثربخشی را داشته و در سایه وجود نیروهایی اثر بخش در حوزه روابط عمومی بتوان ضمن افزایش توان بازدهی، به ارتقاء سطح رضایتمندی میان مردم هم رسید.
این کارشناس ارتباطات گفت: امروز که نگاه ما به ابزارهای ارتباطی و ظرفیت‎های رسانه‎ای از جنبه تهدید در گذشته به جنبه فرصت تغییر یافته، ضرورت دارد بیش از گذشته روابط عمومی‎ها خود را به علم روز تجهیز کنند تا میوه‎های فناوری اطلاعات و ارتباطات به شتاب دادن به رشد اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی بینجامد.
وی با اشاره به اینکه امروز روابط عمومی‎‌ها در سخت‎ترین دوران کاری خود قرار دارند، گفت: آن‌ها امروز در معرض تندبادهای جدی قرار دارند زیرا نظام ارتباطی تابع وضعیت حوزه‎های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است با این حال بازهم ضرورت دارد با وجود همه تنگناها و مشکلات روابط عمومی‎ها برای تزریق امید و ارتقاء سواد و آگاهی مردم در فرایند نوسازی اطلاعات مردم و تصمیم سازی‎ها اثر گذاری مطلوبی داشته باشند.
انتهای پیام