مهارتمحوری دانشآموزان در اولویت آموزش و پرورش یزد
مدیر کل آموزش و پرورش یزد گفت: طبق برنامه زمانبدی سند تحول بنیادین تا یک سال آینده بیش از نیمی از دانشآموزان دوره دوم متوسطه استان یزد باید در حوزههای مهارتی فعال شوند.

ایسنا/یزد مدیر کل آموزش و پرورش یزد گفت: طبق برنامه زمانبدی سند تحول بنیادین تا یک سال آینده بیش از نیمی از دانشآموزان دوره دوم متوسطه استان یزد باید در حوزههای مهارتی فعال شوند.
«عباسعلی دانافر» در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان عضو برگزار شد، با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین تنها وظیفه آموزش و پرورش نیست، اظهار کرد: تحقق کامل اهداف این سند مستلزم همراهی و همکاری تمام دستگاههای اجرایی در استان است.
وی افزود: معلم از منظر سند تحول بنیادین یک مربی است، یعنی کسی که جدا از مسائل درسی، مهارتهای زندگی و اجتماعی را نیز به دانشآموزان آموزش میدهد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه با بیان این که دانشآموز خلاق و کارآفرین، هدفمند، مشارکت جو، مسوولیتپذیر، اهل گفت و گو و مدارا از جمله ثمره این سیستم آموزشی است، گفت: ملاک آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین فقط مطالب درسی نیست.
دانافر همچنین هدف از اجرای سند تحول بنیادین را شکوفا کردن و پرورش دانش آموزانی فعال و پویا دانست و بیان کرد: این سند جدا از مسائل علمی به موضوعاتی مختلفی همچون زمینههای تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفهای، علمی و فناوری، اجتماعی وسیاسی، زیستی و بدنی و شناختی و هنری نیز توجه دارد.
این مسئول تصریح کرد: در سند تحول بنیادین باید تا یک سال آینده بیش از نیمی از دانشآموزان دوره دوم متوسطه استان یزد باید در حوزههای مهارتی فعال شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان با بیان اینکه نیمی از فضاهای هنرستانی استان یزد قدمتی بالای ۳۵ سال دارند، بیان کرد: مهارتمحوری دانشآموزان و اجرای سند تحول نقش مهمی در اشتغال و کاهش بیکاری استان دارد و اگر این برنامه اجرا شود بخشی از مشکلات استان قابل رفع است.
انتهای پیام