ثبتنام دانشآموزان دبستانی از اول خرداد آغاز میشود
معاون آموزش ابتدایی وزارت آمورش و پرورش از آغاز ثبتنام دانشآموزان دبستانی از اول خرداد با رعایت شرایط کرونایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ رضوان حکیم زاده درباره ثبتنام دانشآموزان دروه ابتدایی در مدارس دولتی اظهار کرد: دستورالعمل اجرایی ثبتنام دانشآموزان در تاریخ 22 اردیبهشت به مدارس ابلاغ شد، این دستورالعمل با توجه به شرایط خاص فعلی و رعایت نکات بهداشتی مربوط به ویروس کرونا تدوین و سعی شده است همه نکاتی که باید مدیران مدارس رعایت و مدیران کل استانها پیگیری کنند، مورد توجه باشد.
وی افزود: ضرورت هماهنگی با ستاد کرونا و اداره کل بهداشت استانها برای بهره مندی از دستورالعملهای بهداشتی در دستورالعمل اجرایی ثبتنام دانشآموزان مورد تأکید قرار گرفته است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ثبتنام دانشآموزان ابتدایی از اول خرداد شروع و تا 31 خرداد ادامه دارد، گفت: در سایر پایهها پیشبینی شده است مدارس به صورت سیستمی کار ثبتنام را انجام دهند اما در پایههای ورودی "اول دبستان، هفتم و دهم" نیاز به مراجعه حضوری است.
حکیمزاده بیان کرد: مدارس برای پیشگیری از از دحام و رعایت فاصلهگذاری اجتماعی هنگام ثبتنام باید تدابیری اتخاذ کنند تا مراجعه دانشآموزان براساس حروف الفبا و سیستم نوبتدهی الکترونیکی باشد و تدابیر لازم را جهت کاهش استرس خانوادهها برای زمانبندی ثبتنام دانشآموزان انجام دهند همچنین تمام نکات بهداشتی رعایت شود.
وی درباره بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت و اینکه آیا این شیوه بازگشایی تأثیری در ارتقای کیفیت آموزشی خواهد داشت؟
متذکر شد:با توجه به اقدامات متعددی که در زمان تعطیلی مدارس توسط معلمان انجام شد و جریان آموزش تداوم داشت همچنین تلویزیون آموزشی راهاندازی شد، برای ارزیابی این اقدامات و میزان یادگیری دانشآموزان یا اینکه برخی امکان استفاده از آموزشهای مجازی را نداشتند، تصمیم به بازگشایی مدارس گرفتیم.
با بازگشایی مدارس، شورای مدرسه وضعیت را بررسی و تصمیمگیری میکند، براساس بررسی آنها درباره حضور دبیران و آموزگاران با توجه به میزان مراجعه دانشآموزان و میزان یادگیری آنها تصمیمگیری خواهد شد.
حکیم زاده ادامه داد: این بازگشایی به ما اطمینان میدهد تا فعالیتهای متعدد را ارزیابی کنیم و اگر سال آینده هم با مشکلاتی مواجه شدیم با شناخت چالشها، نقاط ضعف و قوت شرایط بهتری را برای یادگیری فراهم کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشآموزان پایه اول در بدو ورود به مدرسه باید حروف الفبا را کامل یاد بگیرند و توانایی خواندن و نوشتن را به صورت صحیح کسب کنند؛ باید اطمینان پیدا کنیم که آنها این موراد را یاد گرفتهاند و نگرانی خانوادهها رفع شود و مطمئن شویم آیا اقدامات متعدد منجر به یادگیری معنا دار مهارتهای پایه در آنها شده است یا خیر.
وی افزود: با رعایت نکات در دستور العمل بهداشتی و دستور العملی که برای بازگشایی مدارس فرستادیم، نکاتی به صورت تفصیلی به عوان راهنمای عمل برای مدیران مدارس ارسال شد تا کیفیت یادگیری نیز ارتقا پیدا کند.
انتهای پیام/