خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 13 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

توضیحات حجت‌الاسلام کاشانی درباره اظهاراتش در برنامه «ماه من»

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 - 11:17
حجت‌ الاسلام حامد کاشانی، کارشناس دینی درباره اظهاراتش در برنامه «ماه من» توضیحاتی را ارائه داد.
توحيد،خداوند،خدا،كاشاني،مسير،اصل،برنامه،توحيدي،امامان

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حامد کاشانی، کارشناس مذهبی در برنامه تلویزیونی «ماه من» مطالبی را درباره توحید گفت که با واکنش‌های زیادی مواجه شد.
او در این برنامه محبت امیرالمومنین (ع) را اصل دین خواند و توحید را بدون پذیرش ولایت با عنوان «توهم» اعلام کرد.
برخی نیز با تقطیع بخشی از صحبت‌های او سعی کردند اصل توحید را از منظر نگاه این کارشناس بی‌ارزش جلوه دهند و حاشیه‌هایی را به وجود بیاورند.
حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی در پاسخ به شبهه‌ای که سخنان ایشان در برنامه «ماه من» ایجاد شده بود، با این عنوان که محبت امیرالمومنین (ع) اصل دین است و توحید توهمی بیش نیست، بیان کرد: سوال اینجاست که آیا هر توحیدی مورد پسند خداوند است؟
آیا توحید به نبوت و امامت ربط دارد یا خیر؟
با توجه به آیات ۱۵۹ و ۱۶۰ سوره صافات، توحید بدین شکل نیست که هرکس از آن حرف بزند خداوند از او قبول می‌کند، زیرا هر کس به اندازه فهمش خداوند را درک می‌کند و خدا نیز از وصف ناقص ما مبرا است.
وی ادامه داد: پس چه کسانی حق وصف خداوند را دارند؟
کسانی که توحید را از مسیر درست به دست آورده‌اند یعنی از مسیر ولایت؛ در نتیجه باید ولی خدا را شناخت که در همین آیات به ولی خدا اشاره شده است که چه کسانی هستند؛ پیامبران و امامان (ع)، ولی خداوند و مخلَصین هستند، لذا در جمله‌ای که عرض کردیم توحید توهم است، منظور توحیدی است که به اندازه ذهن خودمان از خدا داریم که آن توحید را از مسیر انبیا و امامان بدست نیاوردیم.
حجت الاسلام و المسلمین کاشانی بیان کرد: از این کلام متوجه می‌شویم که توحید اهمیت بالایی دارد، زیرا هر شخصی نمی‌تواند در مورد آن صحبت کند و کلامی که بنده بیان کردم در پاسداری از عظمت توحید بود نه بی ارزش بودن آن.
انتهای پیام/