سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فرایند تعلیم و تربیت باید در مسیر ارتباط با صفات خداوند باشد

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | چهارشنبه، 08 اسفند 1397 - 17:40
بطحائی با اشاره به تربیت به‌عنوان ماموریت اصلی آموزش، گفت: فرایند تعلیم و تربیت باید در مسیری باشد که به صفات خداوندی ارتباط یابند.
آموزش،پرورش،تربيت،وزير،بطحايي،تربيتي،مدال،خداوندي،منتج،مسيري ...

وزیر آموزش و پرورش:
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، روز امور تربیتی، روز میلاد حضرت فاطمه (س) که عصر امروز در کانون پرورشی، فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: در این شرایط که کشور در معرض کار‌های دشمنان ناجوانمرد هستند، ابتکاری به خرج دادند که مراسم به طور تلفیقی برگزار شود تا صرفه جویی صورت گیرد.
وی ادامه داد: سیاست جدید آموزش و پرورش در دولت دوازدهم توجه به امور تربیتی است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ماموریت اصلی آموزش و پرورش ما تربیت است، گفت: به محض آنکه اسم تربیت می‌آید یعنی برنامه‌هایی که بچه‌های ما را به تعالیم خداوندی متصف کند، فرایند تعلیم و تربیت باید در مسیری باشد که به صفات خداوندی ارتباط یابند.
بطحایی اظهار کرد: در سند تحول بنیادین بابد خروجی‌های آموزش و پرورش افراد صبور و متعهد باشند که محبت کردن را یاد بگیرند و بعد از فارغ التحصیلی این ویژگی را داشته باشند.
وی افزود: اگر آموزش و پرورشی داشته باشیم که منتج به تربیتی با ویژگی مذکور باشد در غیر این صورت آموزش و پرورش موفق نیست، اگر دانس آموز فقط بیست گرفته باشد، اما منتج به تربیت نشده باشد، دلمان را به عبث خوش کردیم و عمرمان را به عنوان مربی به بطالت صرف کردیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: همه افراد آموزش و پرورش باید به سمت تربیت دانش آموزان گام بردارند و همه ما باید مربی باشیم، اما متاسفانه بین مسیر یاد شده و فعلی شکاف وجود دارد.
بطحایی گفت: مسیری که در آموزش و پرورش طی می‌کنیم با خطا مواجه است و باید به تدریج تصحیح شود و در مسیر اصلی قرار گیرد، بخش هم ه.
انرژی آموزش و پرورش صرف مفاهیم شناختی است، از این رو بچه‌ها نمرات خوبی می‌گیرند و شاخص‌های کارآمدی نظام آموزش و پرورش خیلی خوب است، اما اثرگذاری که ناظر بر کیفیت نیرو‌های خروجی آموزش و پرورش است، متاسفانه نقص دارد و مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش ماست.
وی افزود: همه آن‌هایی که مدال بر کردن آن‌ها می‌اندازیم برای ما قابل لخت ام هستند، اما یادمان نرود این مدال معلوم نیست ناظر بر تربیت باشد، اگر کسی مهربانی کرد، صادقانه برخورد کرد و ...
مدال بر گردنش نمی‌اندازیم.
در حال تکمیل...