خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 07 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مدیریت تقاضای آب روستایی ضرورت یافت

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 18 اردیبهشت 1399 - 13:15
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با وجود فرسودگی شبکه، انشعاب غیرمجاز و هدررفت بالای آب، مدیریت تقاضای آب روستایی ضرورت دارد.
آب،فاضلاب،شركت،زنجان،روستايي،استان،شبكه

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با وجود فرسودگی شبکه، انشعاب غیرمجاز و هدررفت بالای آب، مدیریت تقاضای آب روستایی ضرورت دارد.
علیرضا جزءقاسمی ظهر امروز (۱۸ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، با اشاره به نقشه راه و برنامه‌های این شرکت در سال‌جاری و در ساختار جدید پس از یکپارچه‌سازی، اظهار کرد: سرعت بخشیدن به آب‌رسانی پایدار روستاها، ارتقای ارائه خدمات به مشترکان روستایی و استقرار ساختار جدید، اولویت شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در سال‌جاری خواهد بود.
این مسئول ادامه داد: پس از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، در تلاش هستیم با توسعه خدمات و ارتقای استانداردهای آب‌رسانی در روستاها، این مناطق را نیز به سطح قابل قبولی همچون شهرها برسانیم.
وی افزود: ۸۹ درصد جمعیت روستایی استان زنجان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارد و به دنبال آن هستیم که در سال‌جاری این میزان جمعیت را افزایش دهیم.
جزءقاسمی با تاکید بر ضرورت مدیریت تقاضا در روستاها، تصریح کرد: با توجه به هدررفت بالای آب در بخش روستایی، به دلایل مختلفی همچون فرسودگی شبکه توزیع آب و وجود انشعابات غیرمجاز و فشار نامتعارف شبکه آب، می‌بایست اصلاح شبکه‌های فرسوده و استانداردسازی انشعابات و فشار شبکه در اولویت قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خاطرنشان کرد: در حوزه مصرف نیز با توجه به طرح‌های مصوب در وزارت نیرو و طرح‌های تشویقی در نظر گرفته از سوی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، برای مشترکان خوش‌حساب و کم‌مصرف که کمتر از الگوی مصرف، آب استفاده کنند، ابزار تشویقی در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام