خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 29 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حضور تمامی مدیران مدارس استثنایی در شبکه شاد

مهر | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 03 اردیبهشت 1399 - 10:19
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد تمامی مدیران مدارس ویژه استثنایی با نصب شبکه شاد در این شبکه آموزشی حضور دارند و تا کنون بیش از ۷۰ درصد معلمان استثنایی وارد شبکه شده اند.
آموزش،شاد،شبكه،مجازي،آموزشي،پرورش،قرار،استثنايي،حسيني،ارتباطي

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جواد حسینی در نشست شورای هماهنگی شبکه شاد آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه کرونا کل جهان را تحت تاثیر قرار داده است و آموزش نیز به طور طبیعی تحت تاثیر قرار گرفته است گفت: بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در دنیا تعطیل هستند و بهترین جایگزین آموزش در این ایام استفاده از فناوری‌های نوین و فضای مجازی است.
وی افزود: با تعطیلی مدارس ابتدا خود معلمان و مدارس وارد عرصه شدند و با خلاقیت در فضای مجازی آموزش را ادامه دادند همچنین صدا و سیما نیز در این ایام به کمک آموزش و پرورش آمد.
حسینی با بیان آسیب‌های استفاده از پیام‌رسان‌های مختلف افزود: وزارت آموزش و پرورش به دنبال طراحی یک پلت فرم امن، تعاملی و اختصاصی بود که سرانجام شبکه آموزش دانش‌آموزان یا شاد آماده ارائه آموزش‌های مجازی به دانش‌آموزان شد.
وی افزود: زمان حاضر یک سرمایه تاریخی و زمانی است و با وجود انگیزه همکاران از صف تا ستاد باید بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و نباید گذاشت آموزش‌های مجازی گرفتار روزمرگی شود.
معاون وزیر بیان کرد: باید تمام تلاش خود را متمرکز کنیم تا تمامی ارکان و اضلاع دانش‌آموزان با نیاز ویژه شامل مدیران معلمان دانش‌آموزان و اولیا وارد شبکه شاد شوند.
وی با بیان اینکه کانال اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی نیز در شبکه شاد راه‌اندازی شده است بیان کرد: ‏مطالب آموزشی، محتوی مناسب، مقالات و اقدامات ویژه استان‌ها باید جمع آوری شده و در کانال قرار گیرد.
‏وی افزود: شاد یک ظرفیت ارتباطی است که باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد و نحوه ‏مدیریت کلاس درس در این شبکه و نحوه آموزش‌ها از جمله موارد مهمی است که موجب کارایی بیشتر شاد خواهد شد.
حسینی با بیان اینکه تعدادی از دانش‌آموزان به هیچ وسیله ارتباطی و شبکه‌ای دسترسی ندارند ادامه داد: عدالت آموزشی حکم می‌کند که برای این دسته از دانش‌آموزان فکری برداریم و تهیه وسایل ارتباطی و سخت افزاری برای این دانش‌آموزان و ارائه بسته‌های آموزشی به شیوه‌های دیگر باید در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: با توجه به تراکم کم کلاسی در مدارس استثنایی می‌توان از آموزش‌های تک دانش‌آموزی، آموزش‌های منزل محور و ارائه بسته‌های آموزشی برای تعمیق یادگیری و رفع مشکل دسترسی به اینترنت و شبکه برخی از دانش‌آموزان استفاده کرد