شرح جزئیات نحوه بازگشت دانشجویان ایرانی مقیم ایتالیا
شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح جزئیات پرواز تهران-رم و رم-تهران برای بازگشت دانشجویان ایرانی در ایتالیا، به قدردانی دانشجویان این پرواز اشاره کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما"، در پی شیوع و گسترش ویروس کرونا در سرتاسر جهان و توقف بسیاری از فعالیتهای هموطنان ایرانی در کشورهای مختلف، تعداد زیادی از ایرانیان که برای انجام امور مختلفی همچون تجارت، تحصیل و غیره در کشور ایتالیا به سر میبردند، درخواست بازگشت به کشور را داشتند که با هماهنگی وزارتخانههای امور خارجه و بهداشت و همچنین دریافت مجوزهای لازم، انجام پرواز از رم و بازگرداندن هموطنانمان در روز جمعه ۲۹ فروردینماه در دستورکار هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" قرار گرفت که به دلیل برخی مشکلات به وجود آمده از سوی جمع اندکی از مسافران در خصوص عدم تمکین به پروتکلهای بهداشتی و مقررات قرنطینه، این پرواز لغو شد.
بیشتر بخوانید: جزئیات لغو پرواز دانشجویان ایرانی ساکن ایتالیا روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما"، در پی شیوع و گسترش ویروس کرونا در سرتاسر جهان و توقف بسیاری از فعالیتهای هموطنان ایرانی در کشورهای مختلف، تعداد زیادی از ایرانیان که برای انجام امور مختلفی همچون تجارت، تحصیل و غیره در کشور ایتالیا به سر میبردند، درخواست بازگشت به کشور را داشتند که با هماهنگی وزارتخانههای امور خارجه و بهداشت و همچنین دریافت مجوزهای لازم، انجام پرواز از رم و بازگرداندن هموطنانمان در روز جمعه ۲۹ فروردینماه در دستورکار هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" قرار گرفت که به دلیل برخی مشکلات به وجود آمده از سوی جمع اندکی از مسافران در خصوص عدم تمکین به پروتکلهای بهداشتی و مقررات قرنطینه، این پرواز لغو شد.
علیرغم مشکل به وجود آمده و با توجه به مسئولیت اجتماعی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما"، مسافران محترم این پرواز در هتل اسکان داده شدند و برنامهریزی مجدد برای پرواز دیگری در ساعتهای پایانی روز ۳۰ فروردینماه در دستورکار "هما" قرار گرفت و این پرواز انجام شد.
در این بین جمعی از دانشجویان پرواز رم-تهران با ارسال پیامی از زحمات کارکنان و کادر پروازی "هما" تقدیر و تشکر نمودند.
در این پیام آمده است:
«خدا قوت و سپاس برای همه زحمات شما و تمام همکاران درگیر در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و سفارت که روز و شب درگیر این موضوع بودید و هستید.
سفر بسیار خوب و مرتب بود، (البته سرویس پروازهای ایرانایر همیشه خوب بوده و هست) در ایران نیز برنامههای پیشبینی شده دقیق، هماهنگی کامل و شاهد برخورد بسیار مهربان از سوی تمامی پرسنل در ایران بودیم، هتل محل استقرار نیز بسیار مناسب بود و به سرعت تست هم انجام شد.
اگر در پرواز اول مشکلاتی به وجود آمد و سوءتفاهماتی برای برخی از مسافران ایجاد شد، با این حال مشکلات به خوبی برطرف شد و با همت و اطلاعرسانی مراحل سفر به خوبی انجام شد.
شاهد بودیم که در فرودگاه علیرغم خستگی بسیار با رویخوش پاسخگوی همه بودید و حتی سعی میکردید با روحیه شاد، لبخندان و شوخی، به دانشجویان نگران، دلگرمی و آرامش بدهید.»
انتهای پیام/