خدادی: دخالتی در قیمت گذاری روزنامه ها نداریم/ یارانه دوران کرونا چگونه پرداخت می شود؟
معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد درباره کمک به صاحبان نشریات در زمان کرونا گفت: ما برآورد تمامی رسانهها را در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار دادیم و آنها اولویت بندی می کنند و به هر رسانه ای یارانه تخصیص می دهند.

معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد درباره کمک به صاحبان نشریات در زمان کرونا گفت: ما برآورد تمامی رسانهها را در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار دادیم و آنها اولویت بندی می کنند و به هر رسانه ای یارانه تخصیص می دهند.
«محمد خدادی» معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد در گفتوگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، درباره افزایش قیمت روزنامه ها با شروع سال جدید گفت: روزنامه ها یک بنگاه اقتصادی هستند که بر اساس نظام عرضه و تقاضا به تشخیص خودشان می توانند قیمت گذاری کنند.
ما اصلاً قیمتگذاری برای روزنامهها نداریم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا نمی توان تا حدی افزایش قیمت روزنامهها را کنترل کرد؟، نیز بیان داشت: ما هنوز به آن سقفی از تقاضا نرسیدیم.
در فضای عرضه و تقاضا ممکن است عرضه کمتر از تقاضا باشد و وارد کنترل قیمت شویم که چنین شرایطی نداریم.
خدادی درباره اینکه هر روزنامه تا چند درصد می تواند افزایش قیمت داشته باشد؟، نیز گفت: اساساً نظام عرضه و تقاضا در روزنامهها در حدی نیست که بخواهیم قیمت گذاری کنیم.
چون که اولاً روزنامه یک کالای خدماتی است.
دوما اینکه تقاضای خرید روزنامه ها کمتر از عرضه آنها است.
برای مثال الان تعداد روزنامه ها و نسبت خریدش چقدر است؟
و ما چقدر روزنامه برگشتی داریم؟
وی در همین زمینه نیز ادامه داد: پس بنابراین عرضه و تقاضا به جایی نرسیده است که ما فکر کنیم در شرایطی قرار گرفتیم که حالا قیمتگذاری هم انجام دهیم.
هر چند قیمتی که برای روزنامه ها گذاشته می شود قیمت تمام شده آنها نیست و خیلی کمتر است.
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه درآمد روزنامه ها از طریق فروششان نیست، ادامه داد: روزنامه ها درآمدشان را الزاما از فروش به دست نمیآورند و به همین دلیل است که به روزنامهها یارانه تعلق می گیرد.
خدادی با اشاره به کمکهای معاونت مطبوعاتی در زمان شیوع کرونا به صاحبان نشریات نیز گفت: ستاد اقتصادی کرونا برآورد تمام دستگاهها را در اختیار دارد و ما هم برآورد تمامی رسانهها را در اختیارشان قرار دادیم و آنها با منابعی که دارند تشخیص می دهند، اولویت بندی می کنند و به هر رسانه ای یارانه تخصیص می دهند.
وی از نقش رسانه ها در آگاهی بخش عمومی در مقابله باکرونا به عنوان سربازان گمنام عرصه اطلاع رسانی تقدیر کرد و گفت: بی شک این نقش و اثر تاکنون بستر ممانعت از تشدید بحران، اجماع ملی، همکاری و هم افزایی دستگاه ها در مبارزه با کرونا شده است و استمرار خواهد یافت.
انتهای پیام/