شاخصهای ارزیابی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان در استان مرکزی ابلاغ شد
مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی از ابلاغ شاخص های ارزیابی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان به دستگاه های اجرایی استان مرکزی خبر داد.

بهگزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، در جریان قرار گرفتن مردم از امور و نحوه عملکرد دستگاهها در قانون ذکر و یکی از الزامات هرجامعهای است، آگاهی مردم از روند فعالیت و ارائه خدمات دستگاههای اجرایی ضمن ایجاد رضایتمندی در آنها سبب تسهیل و تسریع در انجام امور جامعه میشود.
براساس ماده 6 قانون دستگاههای اجرایی موکلف به اطلاعرسانی از نحوه عملکرد و فعالیت خود به مردم بوده و در هر استان ارزیابی این روند و فعالیت برعهده استانداری آن استان و در سطح کشور برعهده وزارت کشور قرار دارد.
باتوجه به افزایش انتظارات مردم از دستگاهها و ادارات دولتی، چندسالی است این ارزیابی در اسفند ماه برگزار میشود، سال گذشته در استان مرکزی هم این ارزیابی انجام و دستگاهها از نظر نحوه اطلاعرسانی، رضایتمندی مردم، ارائه خدمات، رسیدگی به امور و غیره سطحبندی شدند.
اجرای طرح ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در استان مرکزی
ظهر امروز در سالن جلسات غدیر استانداری مرکزی جلسه هماهنگی و تبیین شاخصهای فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی استان برگزار و مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی در این جلسه با اشاره به شاخصهای ارزیابی گفت: براساس ماده 6 قانون، دستگاههای اجرایی موظفند همه خدمات و فعالیتهای خود را در اختیار مردم قرار دهند تا مردم اطلاع کافی از نحوه فعالیت و عملکرد آنها داشته باشند.
محمود نعمتی افزود: در این ارزیابی عملکرد دستگاههای دولتی در راستای ارائه اطلاعات از نحوه انجام امور و عملکرد به مردم مورد سنجش قرار میگیرند.
وی تصریح کرد: شاخصهای مثل اطلاعرسانی از نحوه عملکرد به مردم، نظرسنجی از مردم، رسیدگی به شکایات و درخواستهای مردم و فرهنگسازی و آموزش در این ارزیابی وجود دارد.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی با اشاره به انجام این ارزیابی در سال گذشته بیان کرد: اسفند هر سال ارزیابی دستگاهها دولتی انجام میشود، این ارزیابی یک نوع ارزیابی تشویقی بوده و دستگاههایی که امتیاز بالا دریافت کنند تشویق میشوند.
نعمتی ادامه داد: دستگاههایی که امتیاز 90 و 90 به بالا دریافت کنند در سطح یک، امتیاز 75 و 75 به بالا سطح دو، امتیاز 60 و 60 به بالا سطح سه و دستگاههایی که کمتر از 60 امتیاز کسب کنند اصلا تشویق نمیشوند.
وی خاطرنشان کرد: این ارزیابی به اطلاع مردم رسیده و آنها در جریان امتیازات دستگاهها قرار میگیرند.
دستگاههای موفق به کسب امتیاز تندیس طلایی میگیرند
مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی عنوان کرد: یکی دیگر از کاربردهای این ارزیابی تاثیرگذاری در جشنواره شهید رجایی بوده و دستگاههایی که در استان موفق به کسب سطح یک میشوند به سطح ملی رفته و در سطح ملی مورد ارزیابی قرار میگیرند.
نعمتی اضافه کرد: دستگاههایی که در سطح ملی یک یا دو بار موفق به کسب امتیاز شوند تندیس طلایی دریافت میکنند.
بهگزارش خبرگزاری تسنیم، دستگاههای اجرای موکلف به انجام شاخصهای مطرح شده هستند و امتیازدهی به آنها براساس این شاخصها است، این ارزیابی در راستای حمایت از قانون حمایت مصرفکنندگان انجام شده و امتیاز دریافت شده از سوی هر دستگاه، جایگاه ارائه خدمات آنها به مردم را نشان میدهد، برهمین اساس سطحبندی و امتیازات دستگاهها پس از اعلام شدن از سوی کمیته ارزیابی به مردم اطلاعرسانی میشود.
انتهای پیام/ ع