خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 29 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۷۰۰دانش آموز عادی ازخدمات مدارس مجازی با نیاز ویژه بهره مند هستند

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 24 فروردین 1399 - 21:23
سنندج - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: در حال حاضر مدارس مجازی با نیازهای ویژه به ۷۰۰ دانش آموز عادی خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی ارائه می دهند.
دانش،آموزان،آموزش،آموزشي،پرورش،نيازهاي،فراگير،رنجبر،مجازي،يا ...

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان خلیل رنجبر، با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، اظهار داشت: با بهره گیری از روش‌های متنوع و مؤثر آموزشی و ایجاد محیط‌های یادگیری پویا و به منظور فعال سازی اوقات رسمی یادگیری و استمرار آن در خانه، بستر آموزش مجازی و پل ارتباطی بین معلمان و دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری و تلفیقی فراگیر مهیا شده است.
وی تحقق عدالت و برابر سازی فرصت‌های آموزشی را از شاخص‌های اصلی رشد و تعالی فرهنگی جامعه عنوان کرد و افزود: در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانش آموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های آنان به حدود ۷۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس عادی آموزش‌های لازم در فضای مجازی ارائه می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: تفاوت‌های فردی دانش آموزان از مهمترین اصول و مواردی است که همیشه باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.
رنجبر یادآور شد: آموزگاران نخستین کسانی هستند که متوجه اختلالات در دانش آموزان می‌شوند و می‌توانند گام مهم و مؤثری درارائه شیوه‌ها، راهبردهای درمانی و آموزشی به این دانش آموزان بردارند.
وی بیان کرد: فراگیرسازی زمینه ساز شناسایی فرصت‌های برابر آموزشی و گامی به سوی بهره وری از ظرفیت‌ها و استعدادهای دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: در این راستا حضور دانش آموزان در کلاس‌های مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارایه شده به دانش آموزان حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانش آموزان با نیازهای ویژه دست به کار شده‌اند تا از اتلاف وقت دانش آموزان جلوگیری و فرایند تعلیم و تربیت ادامه یابد.
رنجبر اظهار داشت: در چارچوب آموزش فراگیر و با هدف تحقق شعار آموزش برای همه تلاش داریم فرصت‌های برابر، توجه به حقوق انسانی یادگیرندگان با توانایی گوناگون و یکپارچه سازی آموزشی و اجتماعی را در نظام آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه محقق کنیم.
وی در ادامه با برشمردن عدالت آموزشی بعنوان آرمان والای همه نظام‌های آموزشی و تأکید بر اصل آموختن برای بهتر زیستن، افزود: دستیابی به فرصت‌های برابر اجتماعی و تسهیل آموزش همه جانبه در راستای دسترسی همگان به آموزش و پرورش فراگیر بعنوان یک تحول بنیادین در آموزش و پرورش در حال فراگیر شدن است.