خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 15 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جشنواره مهارتی دانش آموزان بانیاز ویژه مجازی برگزار می شود

مهر | استان‌ها | شنبه، 23 فروردین 1399 - 12:42
سنندج - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری جشنواره مهارتی دانش آموزان با نیازه های ویژه در مدارس مجازی استان خبرداد.
نيازهاي،آموزان،دانش،آموزش،مهارت،پرورش،استثنايي،رنجبر،مهارتي، ...

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر اظهار داشت: درراستای افزایش استقلال شخصی، خودباوری، آمادگی برای اشتغال وتسهیل در روند انتقال موفقیت آمیز به دوران بزرگسالی جشنواره مهارتی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در مدارس مجازی در حال برگزاری است.
وی افزود: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه و ارتقای توانایی های هنری، مهارتی ورقابت سالم در بین دانش آموزان با نیازهای ویژه در ایام تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار می شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: این جشنواره با کمک به شناسایی استعداد و توانمندی دانش آموزان، احساس خود ارزشمندی به عنوان عضوی مفید ومولد در بازار کار را برای آنان ایجاد می کند.
رنجبر با تأکید براهمیت ارتقای سطح کیفی آموزش های مهارتی، یادآور شد: با توجه به نیازهای ویژه دانش آموزان استثنایی، با بکارگیری شیوه های مناسب تعلیم وتربیت وبرنامه ریزی های اساسی در جهت به فعلیت رساندن توانمندی های بالقوه آنان تلاش خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مهارت آموزی است، بیان کرد: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونه ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم وتربیت رسمی درهر مرحله، توانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به پرورش نیروی ماهر و فراهم کردن ساختارهای مناسب مهارت آموزی بعنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر، گفت: مهارت آموزی، استعدادیابی وتقویت مهارت های پایه با رویکرد کارآفرینی در نظام آموزش وپرورش می تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده بازار کار متناسب با ظرفیت درونی دانش آموزان باشد.
رنجبر اظهار داشت: آینده خوب برای دانش آموزان با نیازهای ویژه با برنامه ریزی وپیش بینی نیازهای آنها شروع می شود و چنین هدفی مستلزم توجه به سطح متفاوت نیازها، توانایی ها واستعدادهای بالقوه آنان می باشد.