خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 30 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استفاده از فضای مجازی برای پیگیری فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی

مهر | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 17 فروردین 1399 - 15:19
معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای پیگیری فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی دانش‌آموزان از تمام ظزفیت‌های موجود استفاده می‌کند.
شبكه،فرهنگي،پرورشي،معاونت،صدا،همكاري،كشور،ماسك،مجازي،معارف

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا به اعلام معاونت پرورشی و فرهنگی، معاونت پرورشی و فرهنگی، همگام و همسو با سایر بخش‌های آموزشی کشور در ایامی که مدارس و آموزش کشور به صورت رسمی تعطیل شده است و این آموزش‌ها از طریق فضای مجازی و صدا و سیما دنبال می‌شود سعی کرده است به روزترین شیوه‌ها را برای پیگیری فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی دنبال کند.
بهینه‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان می‌تواند نقش موثری در یادگیری آن‌ها داشته باشد.
در این بین استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی همچنین اجرای برنامه‌های مشترک با صدا و سیما از اهم این فعالیت‌ها است.
در حالی که کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا آماده می‌شد و هنوز تصویر دقیقی از میزان تعطیلی مدارس نبود معاونت پرورشی و فرهنگی دست به کار شد و به رایزنی با بخش‌های مختلف از جمله شبکه امید، رادیو نمایش و شبکه معارف و قرآن صدا و سیمای جمهوری اسلامی پرداخت و مهمترین برنامه‌های شکل گرفته مسابقه بزرگ قرآنی نصر با همکاری شبکه معارف و قرآن، مسابقه دانایی توانایی با همکاری رادیو نمایش و چند برنامه ترکیبی با همکاری شبکه امید بود که برخی با توجه به اتمام برنامه به پایان رسیده است و برخی دیگر هنوز ادامه دارد.
سایر فعالیت‌هایی که تشکل‌های دانش‌آموزی برنامه‌ریزی کردند تهیه و تولید ماسک و لباس بیمارستانی استاندارد و بهداشتی مطابق با معیارهای وزارت بهداشت بود که از آن جمله می‌توان به تولید ماسک به وسیله کانون‌های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش، بسیج دانش‌آموزی و سازمان دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اشاره کرد.
سازمان جوانان هلال احمر نیز با مشارکت در طرح غربالگری در مبادی ورودی و خروجی شهرها کمک شایانی به شبکه بهداشت و درمان داشتند.