خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ورود دانش آموزان نخبه به فرایند تألیف کتاب‌های درسی

ایسنا | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 17 فروردین 1399 - 13:32
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بر بهره بردن و استفاده از دانش آموزان نخبه برای ساماندهی و تألیف کتاب‌های درسی تاکید کرد.
سازمان،پژوهش،آموزشي،آموزان،دانش،برنامه،درسي،نخبه

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بر بهره بردن و استفاده از دانش آموزان نخبه برای ساماندهی و تألیف کتاب‌های درسی تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم با با تأکید بر اینکه این اقدام در جهت جامع تر و کارآمدتر شدنِ محتوای کتاب‌های درسی انجام می شود، اظهار کرد: در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جلسات هیئت اندیشه ورزی مخصوص دانش آموزان، به عنوان مخاطبان اصلی و بهره بردار نهایی کتاب‌های درسی برگزار می شود.
وی افزود: در همین راستا باید دانش آموزان را در سازماندهی محتوا و اولویت‌ها دخیل کرده و از آن‌ها استفاده کنیم؛ به ویژه دانش‌آموزان نخبه و فعال در تشکل‌های دانش‌آموزی مانند اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، بسیج دانش‌آموزی یا سازمان دانش‌آموزی که از تأمل عمیق‌تری برخوردارند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه ما باید به کارآمدتر کردن فرآیندها، پژوهش‌ها، تالیف کتاب‌های درسی و تولید بسته‌های یادگیری بپردازیم گفت: بازآرایی ساختاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، استقرار کامل 11 حوزه تربیت و یادگیری، شکل دهی به شورای راهبردی حوزه‌های تربیت و یادگیری، برخی از اقداماتی است که کمک می کند فرآیندها کامل‌تر شود.
ذوعلم افزود: راهکار دیگر در این زمینه فعال کردن و حضور این دانش آموزان نخبه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است تا بتوانند مطالبات خودشان را مطرح کنند، نقایص برطرف و در نهایت خروجی این سازمان تاثیرگذار، عمیق تر، با کیفیت تر و متقن تر شود.
انتهای پیام