سیاستها و اولویتهای نهضت سوادآموزی در سال 99 اعلام شد
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، اولویتها و سیاستهای این سازمان در سال 99 را اعلام کرد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه آموزشهای حضوری سوادآموزی در نیمه دوم سال 1398 تحت تاثیر انتشار ویروس کرونا قرار گرفت، اظهار کرد: سازمان برای به حداقل رساندن این آسیب، از روشهای آموزش از طریق فضای مجازی و رسانههای ملی و استانی استفاده کرده است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از ابتکارات آموزش دهندگان در برقراری ارتباط با سوادآموزان خود و اتخاذ تصمیم در نحوه اداره ادامه آموزش کلاسهای سوادآموزی تقدیر و تشکر کرد.
وی به اولویتها و سیاستهای سوادآموزی اشاره کرد و گفت: همه مدیران کل آموزش و پرورش استانها به همران معاونین سوادآموزی خود متناسب با این سیاستها، برنامه عملیاتی معاونت سوادآموزی استان را تهیه و پس از توافق با این سازمان و بودجه ریزی عملیاتی، اجرایی کنند.
سیاستها و اولویتهای سازمان نهضت سوادآموزی در سال 1399 شامل «تأمین و بسط عدالت در بهرهمندی از فرصتها و امکانات سوادآموزی با کیفیت از طریق اجرای برنامه سوادآموزی و یادگیری مادامالعمر برای خانوادههای آسیبپذیر با تأکید بر مناطق مرزی، محروم وکمتر توسعه یافته با بهرهگیری ازظرفیت سایر خانوادهها»، «تدوین و اجرای برنامه عمل سالانه ستادی و استانی در چارچوب سیاستهای ابلاغی» و «توسعه سوادآموزی با بهرهبرداری از محتوای دیجیتالی و آموزش از طریق تبلت و نرمافزارهای آموزشی» است.
از دیگر سیاستها میتوان به «اجرای برنامه سوادآموزی سه سطحی و حمایت ازطرحهای شتاب بخشی محلی و منطقهای در سوادآموزی»، «پیگیری تصویب و استقرار مرحله دوم نظام آموزش بزرگسالان»، «پیگیری و تصویب لایحه الزامی شدن آموزش عمومی در گروه سنی زیر30 سال از طریق دولت و مجلس شورای اسلامی»، «پژوهش و توسعه فناوریهای نوین در آموزش، تدریس و رویههای اداری»، «پشتیبانی و به روزآوری سامانه سوادآموزی، پایگاه اطلاعات ثبتی سطح سواد و اطلاعات آموزش دهندگان» و «ترغیب و تنویر افکار عمومی و حساسسازی جامعه و عوامل سهیم و موثر در همکاری» میتوان اشاره کرد.
از دیگر سیاستها شامل «توسعه و تقویت مراکز یادگیری محلی»، «آموزش و ارتقای سطح فرهنگ اسلامی و عمومی گروههای هدف»، «ارتقای توانمندی نیروی انسانی شاغل در حوزه سوادآموزی»، «کیفیت بخشی و تقویت نظارت بر فرآیند ثبت نام، آموزش، سنجش و ارزشیابی تحصیلی» و «مدیریت بهینه و افزایش بهرهوری منابع و مصارف مالی و تقویت مشارکت موسسات و بخشهای غیردولتی و نهادهای بین المللی» است.