خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هشدار عبدالسلام به تکرار عملیات در عمق خاک سعودی

مشرق | بین‌الملل | یکشنبه، 10 فروردین 1399 - 20:20
رئیس هیئت ملی یمن هشدار داد، در صورتی‌که تجاوز ائتلاف سعودی علیه ملت یمن ادامه یابد عملیات‌های مشابه عملیات امروز علیه عمق اراضی سعودی نیز ادامه خواهد یافت.
تجاوز،يمن،متجاوز،ائتلاف،عبدالسلام،محاصره

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، "محمد عبدالسلام" رئیس هیئت ملی یمن، امروز- یکشنبه- تأکید کرد، تداوم تجاوز و محاصره علیه ملت یمن به معنای تداوم عملیات علیه ائتلاف متجاوز است.
عبدالسلام با اشاره به بزرگ‌ترین عملیات یمنی‌ها در عمق اراضی سعودی، که امروز انجام شد، هشدار داد، در صورتی‌که این تجاوز ائتلاف سعودی ادامه یابد طبیعی است که چنین پاسخی داده شود.
او گفت: "به جز دفاع از کرامت‌مان گزینه‌ای مقابل تداوم تجاوز نداریم.
ما در موضع دفاع مقابل ائتلافی هستیم که آمریکا آن را رهبری می‌کند و اعلام صریح متوقف کردن تجاوز، راه‌حل است."
رئیس هیئت صنعا در مذاکرات یمن در ادامه خاطرنشان کرد، مواضع مغرضانه و جانبدارانه نیروهای ائتلاف متجاوز هرگز مانع از پاسخ‌گویی ما نمی‌شود و تنها راه‌حل توقف تجاوز و شکستن محاصره است.
عبدالسلام تصریح کرد، کشورهای ائتلاف متجاوز روز گذشته بیش از ۶۰ حمله هوایی علیه مناطق مختلف یمن انجام دادند و امروز نیز ۲۰ حمله، اگر آنها می‌خواهند عملیات( یمنی‌ها) متوقف شود باید تجاوز را خاتمه دهند و محاصره را بشکنند.
این عضو جنبش انصارالله یمن در عین حال از دعوت "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل برای آتش‌بس استقبال کرد و اظهار داشت که کشورهای متجاوز با توقف تجاوز گری سرنوشت یمنی‌ها را به خودشان واگذار کنند‎.