خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شناسایی شایعه‌سازان کرونایی در کردستان / پلیس 13 متهم را دستگیر کرد

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 10 فروردین 1399 - 19:39
فرمانده انتظامی کردستان از بازداشت 13 شایعه‌‌ساز درباره ویروس کرونا در فضای مجازی استان خبر داد.
مجازي،فضاي،اخبار،كرونا،ويروس،انتشار،شهروندان،استان،عمومي،اجتماعي

سردار علی آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج از بازداشت 13 شایعه‌‌ساز درباره ویروس کرونا در فضای مجازی استان خبر داد و اظهار داشت: این افراد با انتشار اخبار نادرست، جعلی و کلیپ‌های غیرواقعی و تقطیع‌شده در خصوص ویروس کرونا در فضای مجازی سبب نگرانی خانواده‌ها و اقدام به تشویش اذهان عمومی می‌کردند.
وی با بیان اینکه پلیس فتا در کل استان تمام نشانگاه‌های فضای مجازی را رصد و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌کند، افزود: عده‌ای افراد سودجو و کلاهبردار با دامن‌زدن به انتشار این‌گونه اخبار و موج‌سواری بر فضای رسانه‌ای با هدف سودجویی اقتصادی اقدام به تبلیغ فروش اقلام و تجهیزات دارویی و بهداشتی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس با قیمت‌های گزاف در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های فروشگاهی کرده که تذکرات و توجیهات لازم در خصوص حذف و عدم درج آگهی با موضوعات مشابه هرگونه سودجویی به مدیران این سایت‌ها داده شد.
فرمانده انتظامی استان کردستان از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات مربوط به بیماری کرونا را تنها از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر پیگیری کرده و به اخبار منتشره در فضای مجازی اعتماد نکنند.
وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به راحتی با انتشار اخبار کذب، مظلوم‌نمایی، القای شبهات و شایعه‌پراکنی به افکار تک تک افراد نفوذ می‌کنند، گفت: تأثیر فضای مجازی در شکل‌دهی افکار شهروندان برکسی پوشیده نیست اما شهروندان باید اخبار صحیح را از منابع رسمی و مورد تأیید دریافت کنند.
سردار آزادی راهکارهای مقابله با تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی شبکه‌های مجازی را «فرهنگ‌سازی، آموزش عمومی و نظارت مستمر» دانست و تصریح کرد: باید با همکاری خود مردم و دستگاه‌های فرهنگی گامی موثر در راستای آگاه‌سازی عمومی برداشته شود و پلیس هم از این ظرفیت در راستای پیشبرد ماموریت‌ها استفاده نی‌کند.
انتهای پیام/486/ش