خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کنترل تردد خودروها در ۱۱ محور ارتباطی آذربایجان شرقی

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 10 فروردین 1399 - 19:37
تبریز- فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه نزاجا از کنترل بدون اغماض تردد خودروهای غیربومی در ۶ محور اصلی و ۵ محور فرعی آذربایجان‌شرقی خبر داد.
ارتش،استان،كرونا،ويروس،آذربايجان،ميرزايي،فرعي،امير،عبور،شرقي ...

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ دوم عیسی میرزایی امروز با تشریح اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران برای کنترل شیوع بیماری کرونا، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه رزمایش دفاع بیولوژیک «لبیک امام خامنه ای» که توسط نیروهای چهارگانه ارتش در سراسر کشور اجرا می‌شود، اقدام به کنترل عبور و مرور خودروها و نفرات در ورودی‌ها و خروجی‌های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی می‌کند.
وی گفت: با درخواست استاندار آذربایجان شرقی و استانداران سه استان همجوار، ارتش در ۶ محور اصلی و ۵ محور فرعی آذربایجان شرقی مستقر شده است تا نسبت به اعمال محدودیت‌های عبور و مرور مصوب شده در ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اقدام کند.
امیر میرزایی ادامه داد: ارتش در محورهای اصلی جاده شهید کلانتری (دو نقطه)، سلماس - شبستر، میاندوآب - ملکان، سراب - اردبیل، میانه - زنجان و محورهای فرعی جلفا - مرند، مرند - تبریز، کشک سرای - بازرگان، سراب - تبریز و مراغه - تهران اقدام به کنترل تردد خودروها و نفرات ورودی و خروجی به استان می‌کند؛ در هر یک از پست‌های کنترلی سه یگان از نیروهای ارتش از جمله یگان‌های «ش.م.ه» جهت ضدعفونی و گندزدایی خودروهای مجاز به عبور، یگان‌های بهداشت و درمان جهت غربالگری و پایش سلامت افراد به وسیله تب سنجی و اکسیژن تراپی و یگان‌های تأمین و پشتیبانی حضور دارند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه نزاجا گفت: یگان‌های بهداشت و درمان ارتش در صورت تشخیص افراد مشکوک به کرونا، آنها را توسط آمبولانس‌های مستقر در پست‌های کنترلی به مراکز درمانی منتقل می‌کنند.
وی ادامه داد: در تمامی محورهای اصلی و فرعی استان، کنترل عبور و مرور خودروها و نفرات به شدت جدی و بدون هیچ گونه اغماض انجام می‌شود و کسانی که مدارک شأن متعلق به استان آذربایجان شرقی نباشد به هیچ وجه امکان ورود به داخل استان را ندارند و در مبادی ورودی برگشت داده می‌شوند.
امیر میرزایی اظهار کرد: خودروهای امدادی، حمل مواد غذایی و سوختی مستثنی هستند و مشکلی برای تردد آنها وجود ندارد.
وی گفت: از همه مردم خواهشمندیم به درخواست‌ها و ابلاغ‌های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا توجه کنند تا همکاران ما در ارتش مجبور به بازگرداندن آنها از مبادی ورودی استان نشوند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان تاکید کرد: مقررات منع ورود افراد غیر بومی به استان بدون اغماض و با قدرت اعمال می‌شود، چرا که این امر خواست قاطبه مردم عزیز است تا بتوانیم چرخه انتقال ویروس کرونا را متوقف کنیم.
امیر میرزایی در ادامه از اقدام ارتش برای ایجاد و تجهیز مرکز نقاهتگاه ۲۰۰ تختخوابی بیماران کرونایی خبر داد و گفت: در صورت درخواست دانشگاه علوم پزشکی تبریز این مرکز قابل ارتقا است تا کسانی که امکان قرنطینه خانگی پس از طی مراحل درمان در بیمارستان را ندارند، در این مراکز که امکانات پزشکی اورژانس نیز در آن مستقر است، دوره درمان خود را تکمیل کنند.
وی در پایان از تلاش همه جانبه ارتش برای کمک به ریشه کنی ویروس کرونا در راستای تحقق شعار «ارتش فدای ملت» خبر داد و تاکید کرد: همه امکانات ارتش متعلق به مردم است و ما از هیچ تلاشی برای ریشه کن شدن ویروس کرونا در استان و کشور فروگذار نخواهیم کرد.