خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جهش تولید، سهم اقتصاد ایران در تجارت جهانی را افزایش می دهد

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | یکشنبه، 10 فروردین 1399 - 17:03
رئیس انجمن پخش کنندگان جواهر تهران گفت:رفع مشکلات تولیدکنندگان و جهش تولید، سهم اقتصاد ایران در تجارت جهانی را افزایش می دهد.
توليد،اقتصادي،جهش،طلا،افزايش،كشور،جواهر،نقره،توليدكنندگان

از رونق به جهش ۳۰/
محمد اسدی جوزانی رئیس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهر و نقره تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شعار سال " جهش تولید" ، گفت: مشکلی که در کشور وجود دارد، گذاشتن سنگ جلوی پای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است که اگر موانع از جلوی پای آنها برداشته شود شاهد افزایش توان تولید در کشور خواهیم بود.
او با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه هستند، گفت: گرفتاری های زیادی از سوی دستگاه های دولتی برای تولیدکنندگان به وجود می آید که باید این موانع برداشته شود.
رئیس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهر و نقره تهران معتقد است که برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها در کشور باید تغییر کند و به گونه ای باشد که تولید کنندگان انگیزه لازم را بگیرند و فعالیت‌های اقتصادی آنها تقویت شود، همچنین سرمایه‌ها به سمت فعالیت‌های مولد سوق پیدا کنند.
بیشتر بخوانید: طلا در سال ۹۹ ارزان می‌شود؟/ تأمین مالی شرکت‌های تولیدی در بازار سرمایه راهی برای تحقق جهش تولید
جوزانی با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار در کشور امروز به گونه‌ای است که بخش زیادی از سرمایه‌ها به سمت تولید هدایت نمی‌شود، گفت: در جامعه کنونی نیاز است که به فکر کاهش نرخ بیکاری باشیم که این کار تنها با افزایش تولید امکان پذیر است.
این اقدام نقش موثری در اقتصاد هر کشوری دارد و می تواند تمام پارامتر‌های اقتصادی از جمله نرخ بیکاری، نرخ تورم، ارزش پول ملی، رشد اقتصادی و...
را با تغییرات مثبتی مواجه کند.
به گفته این مقام مسئول، باید بتوان به صادرات غیر نفتی فکر کرد و آن را افزایش داد.
رئیس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهر و نقره تهران گفت: هم اکنون سهم اقتصاد ایران از تجارت جهانی کمتر از یک درصد است.
در این شرایط لازم است که از ظرفیت‌های بالقوه اقتصاد ایران استفاده کرد و این سهم را افزایش دهیم.
او تاکید کرد:تنها اقدامی که می‌تواند موجب تحقق این هدف شود، ایجاد یک جهش در مقوله تولید است.
انتهای پیام/