خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در دهم فروردین

ایسنا | برگزیده، سیاسی | یکشنبه، 10 فروردین 1399 - 15:15
اقدامات "مقابله‌ای" ایران بار دیگر در جبهه هسته‌ای/ تاکید رییس جمهور بر تلاش همه‌جانبه برای ساخت واکسن و داروی ضدکرونا/ بخش نهم گزارش سیاست و حکومت در ایران ۹۸/ اتهام زنی پمپئو به ایران در خصوص اهداف کشورمان برای رفع تحریم‌ها و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.
ايران،كرونا،مقابله،خبر،آمريكا،ايسنا،توجه،مخاطبان،اقدامات،گزا ...

اقدامات "مقابله‌ای" ایران بار دیگر در جبهه هسته‌ای/ تاکید رییس جمهور بر تلاش همه‌جانبه برای ساخت واکسن و داروی ضدکرونا/ بخش نهم گزارش سیاست و حکومت در ایران ۹۸/ اتهام زنی پمپئو به ایران در خصوص اهداف کشورمان برای رفع تحریم‌ها و...
در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.
به گزارش ایسنا، در حالی که سازمان انرژی اتمی و فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای در چهار سال گذشته تقریبا از مرکز حملات و توجهات بین‌المللی، سیاسی و رسانه‌ای تحت تاثیر برجام خارج شده بود، به نظر می‌آید در ادامه تحولات در روند فعالیت‌های این سازمان در سال ۹۸، در سال جدید نیز نام این سازمان و اقدامات پیش‌رو هم‌چنان بر سر زبان‌ها باشد.
اقدامات "مقابله‌ای" ایران بار دیگر در جبهه هسته‌ای
آنچه خواندید بخشی از گزارش ایسنا با عنوان « اقدامات "مقابله‌ای" ایران بار دیگر در جبهه هسته‌ای » بود که در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.
باید تلاش همه‌جانبه برای ساخت واکسن و داروی ضدکرونا انجام گیرد
دومین خبر پربازدید امروز تاکید رییس جمهور بر تلاش همه‌جانبه برای ساخت واکسن و داروی ضدکرونا در جلسه‌ای با برترین متخصصان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف پزشکی کشور در ارتباط با ویروس کرونا بود.
سلامت، تولید و امنیت جامعه برای ما اصل است
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی همچنین در جلسه هیات دولت، با بیان اینکه تصمیمات در ستاد ملی مبارزه با کرونا با اتفاق آراء اتخاذ می شود، تاکید کرد: هیچ تصمیمی تا امروز در ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ نکرده ایم مگر آنکه در کمیته های تخصصی بحث کرده ایم و متخصصان آن راه را در آن مقطع، بهترین تشخیص دادند.
وی با تاکید بر اینکه سلامت، تولید و امنیت جامعه برای ما اصل است، گفت: همه نیروهای مسلح، مرزداران، پلیس، همه در صحنه هستند و اگر بنا باشد امنیت خدشه‌دار شود، اصلاً مفهوم ندارد؛ بنابراین اصول متعددی را داریم و این اصول را باید مد نظر قرار دهیم؛ اینها را در کنار هم مقایسه می‌کنیم و به یک تصمیم‌گیری می‌رسیم و از مردم هم خواهش می‌کنیم به آن تصمیمات عمل کنند تا از این شرایط سخت بگذریم.
این صحبتهای رییس جمهور در زمینه مقابله با ویروس کرونا مورد توجه مخاطبان قرار گرفت که اخبار دیگر در این ارتباط را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.
تهیه طرحی در مجلس برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا
تأکید رئیس جمهور بر اجرای دقیق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی
باید از بحران کرونا فرصت‌ سازی کنیم/ غربالگری ۵۸ میلیون نفر تاکنون
حزب رفاه ملت آحاد جامعه را به وحدت برای مقابله با کرونا دعوت کرد
پلمب ۱۶ واحد صنفی سرپیچی کننده از دستورالعمل ستاد پیشگیری کرونا در کهگیلویه‌وبویراحمد
امروز زمان دامن زدن به شکاف‌ها نیست/ همه باید برای مقابله با کرونا به میدان بیایند
تشریح برخی اقدامات ضد کرونایی وزارت دفاع در بازدید امیر حاتمی از کارخانجات مربوطه
***
شعله‌ور شدن آتش زیر خاکستر با ...
خبر پربازدید بعدی، بخش نهم گزارش ایسنا درباره سیاست و حکومت در ایران ۹۸ با عنوان " شعله‌ور شدن آتش زیر خاکستر با ...
" بود.
اتهام زنی پمپئو به ایران در خصوص اهداف کشورمان برای رفع تحریم‌ها
اظهارات خصمانه وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این که تلاش ایران برای رفع تحریم‌ها به منظور مقابله با کووید ۱۹ نیست، هم از خبر های مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.
مایک پمپئو، در توییتی مدعی شد: افشاگری تکان‌دهنده‌ای از سوی حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران روی داده که تلاش‌های مداوم نظام برای برداشتن تحریم‌های آمریکا برای مقابله با بیماری فراگیر نبوده بلکه برای کمک مالی به رهبران نظام بوده است.
این ادعای پمپئو پس از آن مطرح می‌شود که تعداد قابل توجهی از مقامات و نهادهای بین المللی از آمریکا خواسته‌اند تروریسم اقتصادی خود علیه ایران در شرایط مقابله با کرونا را متوقف کند.
دیگر اخبار مرتبط با موضوع تحریم های ایران از سوی آمریکا را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.
تعلل آمریکا در رفع تحریم‌های ایران ایستادگی مقابل بشریت است
۶۲ سازمان عربی خواستار لغو تحریم‌های ایران شدند
نخست وزیر عراق خواستار کمک به ایران و لغو تحریم‌ها برای مقابله با کرونا شد
***
شما جانبازان، مجاهدان فداکار و شهیدان زنده‌اید
پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌ مناسبت سالروز ولادت حضرت ابالفضل ‌العباس و روز جانباز هم از خبرهای پربازدید بود.
مقام معظم رهبری دربخشی از پیامشان تصریح کردند: شما جانبازان، مجاهدان فداکار و شهیدان زنده‌اید.
چشم و دل شما با پاداش الهی روشن خواهد شد ان‌شاءالله.
از خداوند متعال برای شما و خانواده‌های صبورتان که خدماتشان در شمار برترین حسنات است، سلامت، عزت، ثبات قدم و عافیت نیکو مسألت میکنم.
ابراز همدردی سفیر ایران با بازماندگان قربانیان کرونا در فرانسه
بهرام قاسمی، سفیر ایران در پاریس با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود با بازماندگان قربانیان کرونا در فرانسه ابزار همدردی کردکه از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.
بخشی از اتباع بحرینی همچنان در ایران هستند/ آمریکا می‌خواهد مانع دریافت وام ما شود
همچنین سخنگوی وزات خارجه درباره اتباع بحرینی در جمهوری اسلامی ایران که بخشی از آن‌ها به کشورشان بازگشتند، گفت: همچنان بخش دیگری از اتباع بحرینی در ایران هستند و امیدواریم دولت بحرین با احساس مسئولیت بیشتر نسبت به اتباع خودشان برای خروج آنها از کشورمان اقدام کنند.
سید عباس موسوی درباره درخواست ۵میلیارد دلاری ایران از صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: با توجه به عضویت ایران در بانک جهانی و صندوق بین المللی طبیعی است بر مبنای پرداخت حق عضویت از تسهیلات این صندوق استفاده کنیم.
اما برخی از کشورها مانند آمریکا امکان مانع تراشی در این راستا را پیگیری می‌کردند.
این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.
همسر زاغری از تمدید آزادی موقت او خبر داد
اعلام خبر تمدید آزادی موقت نازنین زاغری از سوی همسرش نیز از دیگر خبرهای پربازدید امروز بود.
ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری، زندانی دوتابیعتی با اعلام خبر تمدید آزادی موقت زاغری تا ۱۸ آوریل مدعی شد که پرونده این زندانی ایرانی‌-انگلیسی برای بررسی احتمال عفو به دادستان عمومی ارسال شده است.
انتهای پیام