مزایای نسخهنویسی الکترونیکی/آغاز اجرای طرح در بندر گناوه
معاون آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت بااشاره به مزایای نسخهنویسی الکترونیکی گفت:سالانه ۲۰ میلیون دفترچه بیمه تمدید و تعویض و ۲۸۵ میلیون برگ کاغذ مصرف میشود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت بااشاره به مزایای نسخهنویسی الکترونیکی گفت:سالانه ۲۰ میلیون دفترچه بیمه تمدید و تعویض و ۲۸۵ میلیون برگ کاغذ مصرف میشود.
به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علی اصغر قائمی در نشست خبری مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در ارتباط با جزئیات نسخه نویسی الکترونیکی در ۳۲ استان، اظهارداشت: این طرح با هدف حذف دفترچههای بیمه انجام گرفته است و صرفهجوییهای زیادی را به همراه دارد.
وی افزود: هر سال ۱۸۵ میلیون بار مراجعه سرپایی داریم و سالانه ۲۰ میلیون دفترچه بیمه تمدید و تعویض و ۲۸۵ میلیون برگ کاغذ مصرف میشود.
همچنین در سال ۹۶حدود ۸۰ میلیارد تومان هزینه کردیم تا در مناقصه بتوانیم ۲۰ میلیون دفترچه را چاپ و توزیع کنیم.
معاون آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ادامه داد: انجام طرح نسخه نویسی الکترونیکی به صورت جامع در سراسر شهرستانها امکان پذیر نیست و تدریجی به ثمر مینشیند.
قائمی گفت: با اجرای این طرح از ۳۷۰ میلیون دقیقه وقت و انرژی نیاز به رسیدگی اوراق و ۵۴ میلیون وقت کارشناسان جلوگیری میشود بنابراین اجرای این برنامه الزام آور است.
وی خاطرنشان کرد: از طرفی ما موظفیم خدمت ارائه شده به مردم را کنترل کنیم و نسخه نویسی الکترونیکی این ظرفیت را فراهم میکند که قبل و حین خدمت کنترل لازم را انجام دهیم و در واقع اجرای برنامه سبب تحقق استحقاق سنجی میشود.
معاون آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت گفت: اجرای این طرح تا دو هفته آینده در بندر گناوه آغاز و سپس در یک شهرستان از ۳۲ استان صورت میگیرد.
قائمی گفت: هماهنگی لازم جهت اجرای بهتر این طرح با سازمان نظام پزشکی، غذا و دارو و ...
صورت گرفته است.
انتهای پیام/