برقراری روزانه ۳۰۰۰ تماس با مرکز فوریتهای پلیس ۱۱۰ استان همدان
همدان - معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان از برقراری روزانه ۳۰۰۰ تماس با مرکز فوریتی پلیسی ۱۱۰ استان همدان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا سعیدزاده در گفتگو با خبرنگار مهر از راه اندازی سامانه جدید ۰۸۱۱۱۰ برای رفع نیازهای پلیسی افراد کم شنوا و سخت گویش خبر داد و گفت: با توجه به اعلام دستورالعملهای ناجا در خصوص راه اندازی سامانه امداد رسانی به افراد سخت گویش و کم شنوا و با پیگیریها و هماهنگیهای صورت گرفته این امکان در استان همدان فراهم شده است.
وی گفت: با اجرای طرح تجمیع خطوط مراکز ۱۱۰ در استان و در راستای رویکرد هوشمند سازی مأموریتها و اقدامات پلیس جامعه محور، با تلاشهای صورت گرفته بستر زیر ساختی خدمتی جدید از مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در استان فراهم و با نصب نرم افزارهای مورد نیاز بر روی سامانه مذکور، برقراری ارتباط از طریق اپراتورهای همراه اول و ایرانسل فراهم شد.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان در خصوص نحوه ارتباط با این سامانه گفت: این گونه از شهروندان میتوانند متن نیاز پلیسی خود را از طریق گوشی تلفن همراه دارای سیم کارتهای ایرانسل و همراه اول به شماره ۰۸۱۱۱۰ پیامک و مطمئن باشند در اولین فرصت به آنان امداد رسانی خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به ۳ هزار تماس روزانه شهروندان با مرکز فوریتی پلیسی ۱۱۰ استان گفت: این تماسها به ۲ حوزه عملیاتی و ارشاد و راهنمایی تقسیم میشود.
سرهنگ سعید زاده با اشاره به اینکه بیشترین تماسها با مرکز پلیسی ۱۱۰ مربوط به اعزام مأمورین در صحنههای حوادث است، گفت: موضوعات این تماسها بیشتر در حوزههای راهور وتصادفات، جرایم عمومی علیه افراد واموال، درگیریهای فردی و مزاحمتها است.
وی اظهار داشت: در حوزه راهنمایی و ارشاد نیز بیشترین تماس در موضوعات فضای مجازی، اختلافات ملکی و مالی، مشاوره قضائی و اختلافات خانوادگی است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: طی بررسیهای صورت گرفته از مجموع کل تماس شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ استان همدان حدود ۳۶ درصد از تماسهای مردمی در حوزه تماسهای عملیاتی و حدود ۶۴ درصد از تماسهای مردمی و شهروندان مربوط به تماسهای راهنمایی و ارشاد است.