خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 29 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دانش‌آموزان مناطق محروم از آموزش مجازی چه سهمی دارند؟

تسنیم | اجتماعی و حوادث | دوشنبه، 04 فروردین 1399 - 16:33
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره آموزش دانش‌آموزان در مناطق محروم که به روش‌های مجازی دسترسی ندارند، گفت: راهبران آموزشی با توزیع بسته‌ یادگیری جریان آموزش را پیگیری می‌کنند.
آموزش،تلويزيوني،آموزشي،مناطق،بازخوردهاي،يادگيري،محروم،مدارس، ...

رضوان حکیم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره بازخوردهای دریافتی از شیوه آموزش تلویزیونی و مجازی اظهار کرد: آموزش دانش‌آموزان با همکاری رسانه ملی از شبکه آموزش و چهار سیما در جریان است و بازخوردها را به طور مرتب دریافت می‌کنیم.
وی افزود: فرمی را طراحی کردیم که با مشارکت استان‌ها و همکاران علمی تحلیل می‌شود؛ همچنین جلساتی با معلمانی که در جریان آموزش تلویزیونی حضور دارند برگزار شد و بازخوردهای لازم برای بهبود کار دریافت می‌شود.
البته برنامه‌های تلویزیونی به صورت زنده است و زمان اندک برای آماده‌سازی داشتیم اما معلمان جهادگرانه پای کار آمدند و بازخوردهای مثبت زیادی از این شیوه آموزش داشتیم.
معاون آموزش معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: فراخوان عمومی اعلام کردیم تا افراد علاقه‌مند نیز بتوانند در تدریس تلویزیونی مشارکت داشته باشند البته فعلا محدود به تهران و شهرستانهای تهران است چرا که مشکلات رفت‌وآمد وجود دارد، 150 نفر از افراد داوطلب بودند که 100 نفر مصاحبه شدند و وقت تدریس برای آنها تعیین شد.
حکیم زاده ادامه داد: شبکه آموزش جزو شبکه‌هایی است که بیشترین برد را دارد و همانند شبکه یک و دو است و در 96 درصد نقاط کشور قابل دسترسی است.
وی بیان کرد: در جاهایی که امکان استفاده از فناوری و اینترنت نیست از تلویزیون برای آموزش دانش‌آموزان استفاده می‌کنیم و این گامی در جهت عدالت آموزشی است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه‌های تلویزیونی در سطح ملی است و برنامه‌هایی نیز در سطح استان‌ها داریم که با مدارس در ارتباط هستند و جریان آموزش را رصد می‌کنند و سطح سوم برنامه‌ها نیز مربوط به مدارس است یعنی هر معلمی برای تداوم آموزش مسئولیت دارد و سامانه‌ای در مرکز ارزیابی عملکرد وزارت آموزش وپرورش راه اندازی شده است که مدارس به آن وصل هستند و روند آموزش مجازی را بررسی می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین از طریق راهبران آموزشی بسته‌های یادگیری تهیه شده است و به دانش‌آموزان مناطق روستایی و عشایری ارائه می‌شود همچنین راهبران آموزشی، مواد آموزشی که بر روی تبلت‌ آنها وجود دارد را به دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی آموزش می‌دهند تا جریان آموزش در مناطق محروم نیز به خوبی در جریان باشد.
حکیم‌زاده گفت: در استان خراسان‌رضوی 5 هزار بسته یادگیری و در استان کرمانشاه نیز بسته‌های یادگیری بین دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع شد و هیچ کودکی نباید نادیده گرفته شود.
انتهای پیام/