نقد به عملکرد آموزش و پژوهش، نادیده گرفتن خدمات دانشگاه است/ لزوم توجه به جایگاه فرهنگی دانشگاهها در ارتقا به تراز جهانی
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد؛
غلامی گفت: نقد آموزش و پژوهش کشور توسط اساتید دانشگاه و مدیران نوعینادیدی گرفتن تلاشها و خدمات ۴۰ ساله آموزش عالی کشور است.
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هماندیشی پروژه اقتصاد مقاومتی با محوریت ارتقای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه برتر کشور به تراز بینالمللی که امروز در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور روسای دانشگاهها و پژوهشگاههای برتر کشور برگزار شد، اظهار کرد: رساندن دانشگاهها به تراز جهانی تعریفی دارد؛ باید بدانیم میخواهیم و به کجا برویم؟
این امر شامل وظایف مراکز آموزشی خواهد بود و وظایفی که ما برای مراکز تعریف کردهایم بر اساس شاخصهای ارزیابی میشود و سابقهای نسبتا طولانی دارد.
وی افزود: باید توجه شود ارزیابی بر اساس این شاخصها در سطح بین الملل چگونه صورت میگیرد و تلاش کنیم که آن شاخصها را در دانشگاهها و پژوهشگاهها مدنظر داشته باشیم.
غلامی بیان کرد: با توجه به تحولات جهانی که در حوزه علوم، خدمات و سرویسها در بخش آموزش و پژوهش در حال رخ دادن است، تغییراتی گسترده را شاهد خواهیم بود.
ما در داخل با شرایطی جدید رو به رو هستیم که همه دانشگاهها از جمله دانشگاههای مطرح در این پروژه باید به آن توجه کنند، همچنین در این پروژه باید ماموریتهای ملی را نیز مورد توجه قرار دهیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نقدهایی که در مجامع مختلف به عملکرد حوزه آموزش و پژوهش صورت میگیرد، ممکن است با نگاه خیلی سطحی توسط اساتید و دانشگاهیان تکرار شود؛ همچنین عدم تطبیق دانشگاهها و مراکز علمی با نیازهای جامعه یا عدم تامین نیاز فنی و کارشناسی جامعه توسط فارغ التحصیلان دانشگاهی نوعی نادیده گرفتن خدمات دانشگاههاست.
در حال تکمیل..