خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 04 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

احتمال حذف سرویس استریم ویدئو از برنامه اپل

باشگاه خبرنگاران | یادداشت | شنبه، 04 اسفند 1397 - 08:42
اپل در حالی که برای سرویس استریم ویدئوی خود برنامه‌ریزی کرده، تحلیلگران از احتمال شکست این سرویس می‌گویند.
اپل،سرويس،استريم،دريافت،شركت،فناوري،درآمد،اوشي،تحليلگر،محتوا ...

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی از اخبار زیادی درباره راه‌اندازی سرویس استریم ویدئو توسط شرکت اپل در سایت این شرکت می‌شنویم و شایعه‌های زیادی درباره آن وجود دارد اما هنوز جزئیات زیادی درباره آن شنیده نشده است.
با این حال، یک تحلیلگر دنیای فناوری این پروژه را محکوم به شکست دانسته است.
در مقایسه کاری که اپل قصد انجام آن را دارد با سرویس استریم نتفلیکس (Netflix)، تیم اوشی، تحلیلگر دنیای فناوری اعلام کرده است که در صورت به وجود آمدن بهترین اتفاق برای اپل، این سرویس موفقیتی نخواهد داشت.
این تحلیلگر ادعای خود را با فرض این آغاز کرد که اگر اپل به صورت ماهانه ۱۵ دلار برای این سرویس از کاربران دریافت کند که یک دلار بیشتر از میزانی خواهد بود که کاربران نتفلیکس برای ویدئو‌های 4K پرداخت می‌کنند، اما مشکل اصلی در محتوای سرویس استریم اپل خواهد بود.
اوشی اشاره کرده است که نتفلیکس این اواخر به دلیل تولید محتوای انحصاری رشد کرده است، اما اپل خود در حال پرداخت برای محتوایی است که از نتفلیکس دریافت می‌کند.
در کنار انحصار محصولات، اپل باید از دیگر شرکت‌هایی که قصد همکاری با آن‌ها را دارد، مجوز دریافت کند؛ کاری که نتفلیکس قبل از تولید محتوای سرویس خود انجام داد و در این کار موفق شد.
اما اوشی گفته است که برنامه اپل برای دریافت تخفی ۳۰ درصدی از استودیو‌های فیلمسازی رد خواهد شد و این مانند دریافت تخفیف ۵۰ درصدی از رسانه‌های خبری برای راه‌اندازی سرویس خبری نیست.
این مسئله که اپل بدون داشتن یک کاتالوگ محتوا سرویس استریم ویدئوی خود را راه‌اندازی کند، عدم استقبال مشتریان را قابل حدس می‌کند چرا که این کاتالوگ قرار است با شبکه‌های استریمی مانند نتفلیکس، آمازون و هولو مقایسه شود.
آخرین مسئله‌ای که عدم موفقیت این سرویس را قابل حدس می‌کند این است که شرکت اپل پیشینه خوبی در زمینه تولید سخت‌افزار‌های قدرتمند دارد و تا به حال نسبت به سرویس‌های دیگر چندان موفق نبوده است.
این تصور وجود دارد که اگر تا سال ۲۰۲۳ تعداد ۲۰۰ میلیون کاربر در این سرویس ثبت نام کنند، تنها ۵ درصد به میزان درآمد اپل اضافه خواهد کرد و چندان تغییری به روند نزولی فروش محصولات اپل به وجود نخواهد آورد.
البته هنوز مشخص نیست که آیا راه‌اندازی سرویس استریم ویدئو نقشه اصلی اپل برای جبران کاهش درآمد این شرکت باشد.
غول فناوری جهان در حال حاضر همه سرویس‌های خود را برای افزایش درآمد خود به راه انداخته است و این احتمال هم وجود دارد که میزان درآمد این شرکت از سرویس‌های مختلف آن کمی جبران شود.
بیشتر بخوانید: پوشش زنده مراسم رونمایی از گوشی گلکسی S10 سامسونگ
انتهای پیام/
سرویس استریم ویدئوی اپل محکوم به شکست است