خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 01 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تلفن ۱۴۸۰ پاسخگوی شهروندان مرکزی برای کاهش استرس ناشی از کرونا

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 15 اسفند 1398 - 16:44
اراک- معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: در راستای کاهش استرس ناشی از ویروس کرونا، راه ارتباطی شهروندان با مشاوران در استان مرکزی، تماس با صدای مشاور ازطریق شماره ۱۴۸۰ است.
استان،بهزيستي،كرونا،استرس،اضطراب،تماس،شهروندان

مهناز سالاروند در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به افزایش تنش روانی و اضطراب ناشی از ابتلاء ویروس کرونا در بین عموم شهروندان، در کنار مراقبت‌های بهداشتی و حفظ سلامت جسمانی، حفظ آرامش و مدیریت استرس در شرایط ایجاد شده ضروری است که در این راستا از سوی اداره کل بهزیستی استان تمهیدات لازم اندیشیده شده به طوری که شهروندان استان می‌توانند در ارتباط با کنترل و رفع استرس و نگرانی‌های ناشی از بیماری کرونا با صدای مشاور و شماره ۱۴۸۰ تماس حاصل کنند.
وی بیان کرد: این خط به عنوان پاسخگوی مشکلات روانشناختی شهروندان از جمله استرس و اضطراب ناشی از بیماری کرونا در تمامی شهرستان‌ها و روستاهای استان به صورت رایگان می‌باشد.
معاون امور پیشگیری اداره بهزیستی استان مرکزی افزود: در این راستا مشاوران و روانشناسان بهزیستی استان مرکزی از ساعت ۸ صبح لغایت ۸ شب آماده پاسخگویی به تماس هم استانی‌ها می‌باشند.
سالاروند خاطر نشان کرد: مشاوران خط ۱۴۸۰ به افراد اطلاعات پزشکی نمی‌دهند بلکه به کاهش و کنترل نگرانی و اضطراب افراد تماس گیرنده کمک می‌کنند.
معاون امور پیشگیری اداره بهزیستی استان مرکزی تاکید کرد: مردم باید این نکته را مورد توجه قرار دهند که در این شرایط باید در راستای افزایش اطلاعات فردی و کمک به مدیریت هیجانات ناشی از این بیماری تلاش کنند.