خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کارگروهی برای امتحانات پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان تشکیل می‌شود

مهر | اجتماعی و حوادث | پنجشنبه، 15 اسفند 1398 - 14:53
مهرزاد حمیدی گفت: کارگروهی برای امتحانات پایان سال تحصیلی تشکیل خواهد شد و در آن سناریوهای مختلف تا پایان سال تحصیلی طرح و بررسی خواهد شد.
آموزش،پرورش،سلامت،حميدي،سطوح،مديران،ارتباط،مديريت،كرونا،بدني ...

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرزاد حمیدی در دومین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: از اقدامات بسیار خوبی که ادارات کل استان‌ها در ارتباط با پیشگیری و کنترل ویروس کرونا انجام داده‌اند، قدردانی می‌کنم.
وی افزود: تلاش کردیم تا نظام یکپارچه و هماهنگی در ارتباط با پیشگیری و کنترل ویروس کرونا شکل بگیرد و کمیته آموزش و پرورش ستاد ملی کرونا به ریاست وزیر آموزش و پرورش تشکیل شده است و روزانه جلسه داریم تا آخرین وضعیت و اقدامات بررسی شود و لازم است مدیران کل استان‌ها هم همین روش را در استان‌ها با هماهنگی با مدیران مدارس انجام دهند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دستورالعمل شرح وظایف سطوح مختلف برای هم‌افزایی و یکپارچگی ابلاغ شده است، گفت: در چند روز گذشته اطلاعیه‌ای صادر شده است تا مدرسه فرایند آموزشی خود را داشته باشند و مدیران باید ارتباط خود را با دانش‌آموزان و والدین برقرار کنند چراکه اگر مدرسه پویا نباشد فعالیت آموزشی ابتر می‌ماند.
حمیدی تصریح کرد: باید برای انجمن اولیا و مربیان و تمامی ذی نفعان دیگر نقش‌های ویژه تعریف کنیم و نقش مربی بهداشت، مربی پرورشی و معلمان در راستای تحقق مأموریت آموزش و پرورش را تعیین کنیم.
وی تأکید کرد: اگر افراد در مدرسه حضور داشته باشند اما نقش روشنی برای آنان تعریف نکنیم این حضور تاثیر مثبتی را نخواهد داشت.
حمیدی اذعان کرد: شرایط باید به گونه‌ای باشد تا مدیریت ارتباط سطوح بالاتر با سطوح میانی و سطوح پایین‌تر و ارتباط آن با مدیریت سطوح بالا را وجود داشته باشد تا انسجام و یکپارچگی در فعالیت‌ها مدنظر قرار گیرد تا تبادل تجربیات دو تعامل جانبه برقرار شود و این باعث می‌شود تا هماهنگی مسؤولان در سراسر ساختار مدیریتی ایجاد شود.
وی در ادامه اضافه کرد: شرط لازم این اقدامات، ایجاد ساختار جهادی، خلاق، پویا و نوآور در مدیریت است تا مأموریت‌ها به درستی اجرا شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید به گونه‌ای شرایط را مدیریت کنیم تا رضایت خانواده‌ها و جامعه کسب شود تا اولیا و دانش‌آموزان، اقدامات آموزش و پرورش را در کنار خود ببینند.
وی اظهار کرد: هدایت و راهبری مدیران کل استان‌ها می‌تواند این سرمایه اجتماعی را به وجود آورد چرا که آموزش و پرورش حلقه واسط حاکمیت و جامعه است و باید بتواند وظایف خودش را به خوبی انجام دهد.
حمیدی با بیان اینکه باید روزانه فعالیت‌ها را رصد کنیم، گفت: پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مورد توجه قرار دهید و باید پیام قرنطینه خانگی را به اطلاع والدین برسانید.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: باید تلاش کنیم تا از اجتماعات چهارشنبه آخر سال نیز جلوگیری کنیم و آموزش لازم را در این باره به خانواده‌ها بدهیم.
وی افزود: از مشاوران مدارس بخواهیم تا در اشاعه و آموزش شاد زیستن در خانه، تحرکات و فعالیت‌های جسمی، تداوم فعالیت‌های پرورشی و … کمک کنند.
حمیدی با بیان اینکه دو میلیون سفیر سلامت داریم، گفت: اگر سفیران سلامت فعال شوند، می‌توانند خانواده خود را با آموزش‌هایی که به آنها داده شده کمک کنند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: با مشورتی که با معاونان آموزش متوسطه و ابتدایی انجام شده است کارگروهی برای امتحانات پایان سال تحصیلی تشکیل خواهد شد و در آن سناریوهای مختلف تا پایان سال تحصیلی طرح و بررسی خواهد شد.
وی در ادامه اضافه کرد: آنچه از این ساختار و نقش‌ها گفته شده است برای تحقق مأموریت آموزش و پرورش در شرایط بحرانی کنونی و کمک به مدیریت بیماری کرونا در کشور برای پیام رسانی، تغییر رفتار شهروندی و آگاهی بخشی به خانواده‌هاست و اینکه چگونه می‌توانیم سال تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانیم.