راهاندازی سامانه ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات کرونایی در خوزستان
سامانه ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم در خوزستان به بهره برداری رسید.

ایسنا/خوزستان سامانه ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم در خوزستان به بهره برداری رسید.
کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان امروز چهارشنبه، ۱۴ اسفند در حاشیه بهره برداری از این سامانه تلفنی در اداره کل مخابرات استان خوزستان اظهار کرد: مردم خوزستان مثل همیشه هشدارهای قرارگاه مقابله با کرونا را جدی گرفتند و خود قرنطینگی و رعایت بهداشت فردی و محیطی آنها موجب شد در کنار اقدامات دستگاه های متولی مانند گندزدایی و ضدعفونی امکان عمومی، وفاق و همدلی خوبی را در راستای مقابله با ویرورس کرونا داشته باشند.
به گزارش ایسنا به نقل از ادارهکل مدیریت بحران خوزستان، وی با اشاره به پای کار آمدن همه دستگاههای استان و همچنین مخابرات برای کنترل ویروس کرونا توضیح داد: بهره برداری از سامانه تلفنی ۴۰۳۰ در جهت آگاهی بخشی به مردم بسیار موثر است و در زمینه بیماریابی نیز می تواند به خوبی عمل کند.
حاجی زاده با بیان این که این سامانه راهی برای برطرف کردن شبهات مردم در خصوص ویروس کرونا است و پاسخگوی درخواستهای مردم در این زمینه است، خاطرنشان کرد: این سامانه ابتدا در مرکز راه اندازی شد اما با توجه به استقبال خوب مردم از این سامانه، تعداد زیادی از مردم برای دریافت پاسخهای خود پشت خط می ماندند بدین منظور برای پاسخگویی به سریز تماس های تلفنی، این سامانه در اهواز نیز راه اندازی شد.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: البته در خوزستان، سامانه ۱۹۰ مرکز بهداشت استان نیز فعالیت دارد اما از مرکز بهداشت درخواست می کنیم دو نیروی فنی نیز در کنار این سامانه قرار دهد زیرا بسیاری از افراد در معرض آنفلوآنزای فصلی هستند و پیک آنفلوآنزای فصلی شبهاتی ایجاد می کند که موجب می شود مراکز دچار مشکل شوند.
وی بیان کرد: این سامانه ها خود به خود از مراجعه حضوری مردم و ازدحام جمعیت و مراجعه به مراکز بهداشتی به ویژه برای کسانی که مشکلی ندارند و تنها اضطراب ناشی از این بیماری را دارند، جلوگیری می کند و پاسخگوی شبهات هستند.
حاجی زاده ادامه داد: در حال حاضر اولویت اصلی و مهم استان مقابله و کنترل ویروس کرونا است که خوشبختانه بسیج امکانات و نیروها به خوبی برای آن صورت گرفته است.
انتهای پیام