دانش دانشگاه آموزش محور برای تربیت جوانان متوازن نیست
رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: دانشگاهی که تنها به مقوله آموزش صرف بپردازد نمیتواند نیازهای یک جامعه پایدار را تأمین کند حتی دانشی را که انتقال میدهد برای تربیت جوانان متوازن نخواهد بود.

محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه دانشگاههای سطح یک کشور به سمت کارآفرینی در تحقیق و فهمیدن حرکت کنند، گفت: در حال حاضر دانشگاههای ما باید از مرحله آموزش در نسل دوم دانشگاهها به نسل بعدی که تحقیق و فهمیدن است حرکت کنند و حتی باید بعد از مدت زمان کوتاهی مراکز علمی ما وارد نسل چهارم دانشگاهها یعنی ثروتآفرینی شوند که همه این مراحل از اولویتها و در دستور کار دانشگاهها است.
* دانشگاه ها متولوژی یادگیری را بیاموزند
وی افزود: دانشگاهی که تنها به مقوله آموزش صرف بپردازد نمیتواند نیازهای یک جامعه پایدار را تأمین کند.
حتی دانشی را که انتقال میدهد برای تربیت جوانان متوازن نخواهد بود.
در واقع باید دانشگاههای ما متولوژی یادگیری و پیشرفت علم را بیاموزند زیرا دلبستگی به یک شاخه از روش تدریس و تحصیل آسیب زیادی بر رشد علمی وارد میکند به این معنی که باید علوم اجتماعی، اقتصادی، ریاضیات، اخلاق معنوی و حرفی و در نهایت علوم دینی در تربیت جوانان مورد استفاده قرار گرفته تا بتواند توان عقلانی دانشجویان را افزایش دهد.
* ابزار دانشگاه کارآفرین پارک های علم و فناوری است
احمدی اضافه کرد: امروز ابزار دانشگاه کارآفرین در دانشگاههای بزرگ کشور از طریق پارک علم و فناوری مراکز رشد و مراکز نوآوری دنبال میشود که این اتفاق در سالهای اخیر زمینه ارتباط با صنعت را گسترش داده و نتایج خوبی تاکنون حاصل شده است.
به طور مثال در دانشگاه تربیت مدرس ما رشته علوم زیستی و علوم شناختی را در مقطع کارشناسی ارشد در قالب فاز اول راهاندازی کرده و در آن در راستای کارآفرینی فعالیت میکنند.
انتهای پیام/