خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رهبر حماس در غزه دیدار با فرستاده نروژ را نپذیرفت

ایسنا | بین‌الملل | پنجشنبه، 02 اسفند 1397 - 12:03
یک منبع سیاسی آگاه اعلام کرد که رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه دیدار با فرستاده نروژ در روند صلح خاورمیانه را نپذیرفت.
نروژ،ديدار،حماس،جنبش،فرستاده،غزه

یک منبع سیاسی آگاه اعلام کرد که رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه دیدار با فرستاده نروژ در روند صلح خاورمیانه را نپذیرفت.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس‌العربی، یک منبع سیاسی آگاه که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که تور ونیسلاند، نماینده نروژ در روند صلح خاورمیانه طی سفر اخیرش به اراضی فلسطینی خواهان دیدار با یحیی سنوار، رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه شد اما سنوار این دیدار را نپذیرفت.
ونیسلاند روز سه‌شنبه با حضور هیلدا هارالدستاد، فرستاده نروژ در فلسطین با رامی حمدالله، نخست وزیر موقت فلسطین در دفترش در شهر رام‌الله دیدار کرد.
دفتر سنوار واکنشی نسبت به این خبر نشان نداد.
در گذشته سنوار چندین بار با فرستاده نروژ دیدار کرده بود.
موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس پیشتر اعلام کرده بود که نروژ که ریاست گروه کشورهای اروپایی حامی فلسطین را برعهده دارد دست به تلاش‌هایی در پرونده آتش‌بس و پرونده‌های انسانی در غزه می‌زند.
ابومرزوق همچنین گفت: جنبش حماس و نروژ رابطه رسمی با یکدیگر دارند که در جریان آن، تماس‌های مداومی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام