خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اهل بیت پیامبر (ص) مهم‌ترین عامل وحدت هستند

ایسنا | فرهنگی و هنری | پنجشنبه، 02 اسفند 1397 - 12:00
معاون امور اجتماعی مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت‌: اهل بیت پیامبر (ص) مهم‌ترین عامل وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در تمام کشورهای اسلامی هستند.
سادات،وحدت،اسلامي،جهان،تقريب،مذاهب،شيعه،بيت،سني

معاون امور اجتماعی مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت‌: اهل بیت پیامبر (ص) مهم‌ترین عامل وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در تمام کشورهای اسلامی هستند.
به‌ گزارش ‌ایسنا، ناظمی اردکانی، امروز (پنجشنبه‌، دوم اسفندماه) در دومین همایش "سادات" که با حضور جمعی از سادات در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تاکید بر این که این همایش با حضور بزرگان شیعه و سنی برگزار شده است تا وحدت بین شیعه و سنی بیش از پیش به رخ جهانیان کشیده شود اظهار کرد: سادات هویت خود را از اهل بیت (ع) گرفته‌اند.
از سال ۹۵ تا ۹۷ کمیسیون سادات تشکیل شده است و از جمله مصوبه‌های این کمیسیون برگزاری نشست‌هایی بوده است تا روح وحدت بین شیعه و سنی بیش از پیش نشان داده شود.
او یادآور شد: اهل بیت (ع) مهم‌ترین عامل وحدت در جهان اسلام هستند و با روحیه شهادت‌طلبی خود این را به مردم و مسلمانان جهان نشان داده‌اند.
راهنمایی‌های آیت‌الله اراکی و همچنین شورای راهبردی جهانی سادات به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد این توفیق را فراهم کرده که در ظرف چند سال گذشته دو کارگروه مطالعات راهبردی و مطالعات آماری تشکیل شده است و آمار و اطلاعاتی را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کرده‌اند.
معاون امور اجتماعی مجمع تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: در کمیسیون‌هایی با محور وحدت جهان اسلام همواره سعی شده است که این کمیسیون‌ها با حضور اشخاص و شخصیت‌های شاخص در کشورهای مختلف برگزار شود تا این امر تحقق همگرایی و همبستگی مسلمانان را در پی داشته باشد.
از جمله مصوبات این کمیسیون‌ها نشست نمایندگان در سطح ملی کشورها بوده است و در این همایش از ۱۴ مقام و استاد برگزیده سال تجلیل می‌شود.
او متذکر شد: بخش عظیمی از جهانی شدن رسالت پیامبر (ص) بر دوش فرزندان آن حضرت است.
امروز ذریه حضرت زهرا (س) در تمام نقاط جهان نه تنها عامل ترویج معارف اسلامی هستند،‌ بلکه روحیه شهادت‌طلبی و جهاد و ظلم‌ستیزی نیز دارند.
انتهای پیام