خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تولید محصولات کشاورزی در کشور به 122 میلیون تن افزایش یافت

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 02 اسفند 1397 - 11:45
وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید محصولات کشاورزی از 98 میلیون تن به 122 میلیون تن افزایش یافت.
هكتار،توسعه،افزايش،سالي،كشاورزي،تن

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، سید محمود حجتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت مقام معظم رهبری و مسئولان کشور مجوزها و موافقت‌نامه‌هایی در راستای برداشت از صندوق توسعه ملی انجام شد؛ در طول پنج سال گذشته بیش از یک‌میلیون و 50 هزار هکتار توانستیم عرصه‌ها را توسعه دهیم و سامانه‌های نوین آبیاری در سطح کشور توسعه پیدا کند.
وی افزود: نسبت به آنچه ما دنبال می‌کردیم و در برنامه بود که سالی 400 هزار هکتار انجام دهیم ولی این امر محقق نشد، آنچه امروز انجام‌شده در مقایسه با گذشته جهش و شتاب بالایی داشته است؛ امیدواریم این روند را ادامه دهیم و حدود سه میلیون هکتار دیگر انجام دهیم و در کنار آن با توجه به عملیات به زراعی، در مورد مسائل مربوط به بذر و مبارزه با آفات و بیماری‌ها بتوانیم بهره‌وری آبی را افزایش دهیم.
وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سالی شش درصد توانستیم بهره‌وری از آب را در گیاه با همین روش‌ها افزایش دهیم و علی‌رغم خشک‌سالی که بود ولی افزایش محصول داشتیم به‌طوری‌که تولید محصولات کشاورزی از 98 میلیون تن به 122میلیون تن رسید.
انتهای پیام/ن