خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سهمیه حمایت از تغذیه کودکان زیر ۵ سال قزوین افزایش می‌یابد

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 02 اسفند 1397 - 11:43
قزوین- قائم مقام کمیته امداد استان قزوین از افزایش سهمیه حمایت از تغذیه کودکان زیر ۵ سال در استان خبر داد.
تغذيه،سوء،طرح،امداد،كميته،كودكان،اجراي،استان،محبي

امیر محبی در گفتگو با خبرنگار مهر کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال را یکی از حمایت های کمیته امداد برای مددجویان تحت پوشش دانست و گفت: این طرح به صورت مشترک بین وزارت بهداشت و کمیته امداد در راستای حمایت از تغذیه کودکان زیر ۵ سال جهت جلوگیری از آسیب های ناشی از سوء تغذیه در سن رشد به خصوص جلوگیری از آسیب های مغزی ناشی از سوء تغذیه در حال اجراست.
وی سهمیه استان قزوین در اجرای این طرح را هزار و ۲۳۱ کودک عنوان و تصریح کرد: تا پایان آذرماه ماه سال جاری هزار کودک از اجرای این طرح بهرمنده بودند.
این مسئول اضافه کرد: در این مدت ۳میلیارد و۶۶۸ میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح در استان هزینه شده است.
محبی خبر داد: سهمیه استان در اجرای این طرح از ماه آینده افزایش خواهد یافت و این مهم قدم مثبتی در راستای ارتقاء سلامت کودکان است.
وی اظهار کرد: سوء تغذیه توانمندی و کارآیی افراد جامعه را کاهش می‌دهد و زمینه را برای بروز همه بیماری‌ها را مساعد می‌کند بر این اساس پیگیری این موضوع در دوران کودکی از موضوعات اصلی این نهاد است.
محبی با تصریح اینکه متاسفانه فقر و سوء تغذیه در کنار هم یک زنجیره و سیکل معیوبی را ایجاد می‌کنند که همدیگر را تقویت کرده و سبب بدتر شدن وضعیت جامعه در تمامی ابعاد می شود، ادامه داد: بر این اساس مقابله بـــا محرومـیـت، فقر و سوء تغذیه از جمله وظایف اصلی دولت هاست و تمامی ارگان های ذیربط باید در کنار هم بر علیه آن مقابله کنند.
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: کمیته امداد امام(ره) همراهی بسیار مناسبی برای تاثیرگذاری بر چرخه فقر و سوء تغذیه دارد و در این طرح کمک های غذایی به شکل یک سبد غذایی طراحی شده و در اختیار کودکان نیازمند تحت پوشش قرار می دهد.